Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tjalde
Hej

Jeg har set at Bilka kører et Samsung UE65KU6405 til 10k i denne uge.
Blev lidt forvirret, da jeg læste på lyd og billede(måske fy-fy ord herinde :p ) at det ikke kunne afspille HDR materiale pga ikke nok belysning, da det er serie 6, vil jeg mene

Havde også kigget på det her:
https://www.komplett.dk/product/845292/ ... ue65ju6075

Har selv et Samsung UE55F8005 nu

Skal bruge det til at se film, spille konsol samt sætte min pc til og spille fra den og se film

Vil I kunne Anbefale det eller har I noget som er bedre... Ligger prismæssigt på de 10-12
Af Pedersen.86
"at det ikke kunne afspille HDR materiale pga ikke nok belysning, da det er serie 6, vil jeg mene"

Den kan nu godt afspile HDR materiale, den viser det bare ikke fuldt ud, da den hverken har 10 bit, over 1000 nits eller local styring af bagbelysningen. Du får dog efter min mening stadig gavn af HDR materiale i form af bedre farver og øget kontrast.

Til pengene havde jeg dog selv valgt at gå en størrelse ned og så en modelserie op.
Af Jboy23
Har selv KU6405 og er positivt overrasket over billedkvaliteten. Sort er rimelig pitch black selv om aftenen i mørkt rum. Ingen bleeding eller ujævnheder (VA panel så gælder kun når man sidder rimelig midt for). Demo 4k/60fps klips ser rigtig flotte ud, og hvis man giver den en tur med "dynamic" profilen mangler der næppe lysstyrke.
Af Pedersen.86
Har også selv haft en KU6405 og det er bestemt en rigtig fin skærm især til prisen, men når man kommer op i den størrelse så begynder man altså for alvor at opleve problemerne ved kant belyst LCD. Hvis man kan leve med disse skavanker så fint, men ellers ville jeg hellere gå en tand ned i størrelse og så en tand op i panelkvalitet eller gå op i pris og så få en bagbelyst LCD skærm i 65"
Af Tjalde
Hej

Tusind tak for svarene, har set mig lidt varm på Sonyen men tror lige jeg vil sidde og tjekke aviserne her de næste par uger om der kommer et knald tilbud...

Men kan se at man skal ligge omkring de 12k for at få et godt 65 tommer men bare byd ind :)

Sonyen fra sidste år topper helt klar pt :)
Af orm08
@tjalde når du har et 55F8005 skal du passe på med at gå ned i en 6 serie, da du har et super TV

Har selv samme TV, og valgte et 65KS8005 efter lang overvejelse, og har ikke fortrudt det.

Men fakta er at der sendes meget lidt i 4K, jeg har kun adgang til lidt fra Netflix

Jeg nyder OL i 65 tommer

Hvis denne års 6 serie er som de foregående, vil du få spat over et dårligere billed end dit nuværende og vild langsom betjening,

Jeg endte med at tage beslutningen for at jeg ville have et 65 tommer som væsentligste prsag, og ikke 4K og HDR - og det er et super fedt TV.

Jeg gav 17.700 for det hos HiFi klubben, og tror stadig du kan få det til den pris
Af Pedersen.86
"Hvis denne års 6 serie er som de foregående, vil du få spat over et dårligere billed end dit nuværende og vild langsom betjening"

Sådan er 6 serien ikke i år, biledkvaliteten er fin og betjenningen er ligeså hurtig som på de større serier.