Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pirke
Hej. Min samsung ks7005 65 inch. skifter ikke automatisk til hdr profil fra Film profil når jeg streamer netflix hdr titler eller youtube hdr video.. ?? Any ideas jeg har 60 mbs internet og seneste firmware 1125
Af mbm
Der findes ikke HDR på Youtube.
HDR på netflix fungerer fint, men der er ingen meddelelse at skærmen går i HDR profil.
Af pirke
Hej tak for hurtig svar. vil det sige at når hdr indhold bliver stremet og man gå i menu og tjekker aktuelt billede profil at der vil stadig stå Film? Jeg læst at når det er hdr som bliver streamet så går skærmen på maks baggrundslys (20) som default for hdr profil. Det er ikke tilfaldet hos mig. ingeting ændrer sig at jeg kan se i kvaliteten eller menuen som indikerer at det er hdr som afspiles.
Hdr+ bilede profil som man kan slå til manualt der er til opskalering af ikke hdr til hdr ik? Når jeg bruger den så står der hdr+ som billede profil.
Af mbm
Nå ok så er der noget galt.
I film profilen burde den booket backlight og contrast på max.

Nu har jeg købt mig en UHD bluray afspiller... Dette er altså Netflix overlegent, så hvis du virkelig vil nyde din skærm vil jeg anbefale det.
Af pirke
Det var det jeg mente :D .. tror du det er indstlling. Måske skulle jeg prove at reste den til fabrik instillinger. Jeg prøvede at undgå at kalibrere den igen.. jeg har ikke prøvet bluray skal lige finde min playstition :D
Af pirke
Jeg har prøvet at nulstille billede profil Film men det hjælp ikke.
Kan auto hdr tilstand slås fra og til via en instilling? Det ser ikke sådan ud.
Af Stinger
Lige for at være helt sikker.

Dette HDR som et årets store tv-buzzword. Hvordan oplever i det i faktisk brug?

Jeg slog det til (HDR+) på mit ks7005 og kunne holde ud at se på det i 1 min.
Både på Netflix HD og på en TV2 film blev billedet skarpt men ekstremt grimt at se på. Det mindede mig straks om "MotionPlus" som min gamle Samsung havde (og som alle på dette forum frarådede) fordi det gav en kunstig "sæbeopera effekt".

Det er som om HDR fjerner det "filter" der får film og andre levende billeder til at se blød lækkert og professionelt ud. Når HDR slåes til ser set ud som om at Marco Polo er er en produktion fra en gymnasial medieklasse.

Er jeg den eneste som oplever at billet mister al troværdighed og ser direkte fjollet ud med HDR+?
Af pirke
Har du prøvet at slå auto motion plus fra på hdr plus profilen? Jeg tror det det som gør det. Den er slået til som default når du skifter til hdr+
Af Pedersen.86
HDR+ har ikke rigtig noget med HDR at gøre, men når du slår HDR+ til så skal du sørge for at slukke alle de dynamiske funktioner som bliver slået til ved denne funktion (f.eks. dynamisk kontrast og og slå alt fra i Auto Motion plus undtagen slørrereduktion som skal stå på 10). Når disse funktioner er slået fra og du har aktiveret HDR+ vil du opleve et billede med mere farve og øget kontrast men uden at det "filter" du snakker om er fjernet. Det er dog vigtigt at understrege at det ikke er et "korrekt" billede du ser på, da den tilførte kontrast og farve ikke ligge i kildematerialet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HDR+ er jo ikke HDR men netop TVet der prøver at imitere HDR på SDR materiale. Det er noget biks.

Ægte HDR aktiveres automatisk når det rette indhold sendes til skærmen. Hvis skærmen ikke skifter til HDR mode, så er det ikke HDR indhold I prøver at afspille.

Der skal stå HDR i headeren på eks. Marco Polo på Netflix før det fungerer. I vil se billedet blinke og skifte udtryk når Netflix starter en HDR film og gå tilbage til alm film-profil bagefter igen.
Af mbm
Stinger skrev:Lige for at være helt sikker.

Dette HDR som et årets store tv-buzzword. Hvordan oplever i det i faktisk brug?

Jeg slog det til (HDR+) på mit ks7005 og kunne holde ud at se på det i 1 min.
Både på Netflix HD og på en TV2 film blev billedet skarpt men ekstremt grimt at se på. Det mindede mig straks om "MotionPlus" som min gamle Samsung havde (og som alle på dette forum frarådede) fordi det gav en kunstig "sæbeopera effekt".

Det er som om HDR fjerner det "filter" der får film og andre levende billeder til at se blød lækkert og professionelt ud. Når HDR slåes til ser set ud som om at Marco Polo er er en produktion fra en gymnasial medieklasse.

Er jeg den eneste som oplever at billet mister al troværdighed og ser direkte fjollet ud med HDR+?
Du må lige ind i settings og slå motion fra.
Motion og Hdr har ingen sammenhæng
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Motion vil nok være sat anderledes i HDR+ end Film-profilen. Det skal justeres for hver profil.