Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kapow
Hej folkens,

Nu har jeg endelig fået erstattet mit 10 år gamle samsung "flad"skærms tv med et Samsung UE55KS7005, som Bilka havde på bud til 8499,-

Jeg har i midlertidigt læst mig frem til at man bliver rigtig glad for noget "ekstern" lyd, - har kigget lidt på en soundbar, men lidt søgninger herinde fortalte mig at 2.1 lyd ville give en bedre oplevelse for pengene.

Er der nogen der kan be eller afkræfte dette`?
Og er der nogen som har et forslag til en soundbar eller til nogle højtallere og en forstærker?.
Det skal ikke være gul højtalere i skyskraber udgave, samtidig vil jeg gerne undgå at have 2 fjernbetjeninger, altså jeg vil gerne lyden bliver reguleret med volumen på skærmen.

Vil mene at mit max budget må være 5000,- +/-
Af reptilen
Samsung har en funktion der hedder multiroom, som gør at flere af deres produkter kan kobles til tv'et via Soundconnect. Fordi der er blevet givet en R1 højtaler med til folk, der har købt tv'et er der mange der sælger disse billigt. Jeg fik en med tv'et og købte en for 550 kr. Der bliver brugt som højtalere pt. men jeg har tænkt mig at koble en Soundbar til og så bruge R1 højtaler som baghøjtalere. De er trådløse og lyden bliver styret med tv'ets fjernbetjening :)
Af Kapow
Hmm.. Så du vil bruge Soundbar som "front" også 2x R1 som Rear? kan fjernsynet godt selv finde ud af den slags? eller er det nemt at fortælle den? - Hvilken Soundbar kigger du selv på?
Af reptilen
Ja det var planen. De foreslår det selv på Samsungs hjemmeside. Det er dog en dyr løsning hvis du skal give fuld pris for R1. Grunden til vi tænker den løsning er at vi også vil kunne benytte R1'erne til afspilning af musik i andre rum, da de er så nemme at flytte rundt. Der er sikkert billigere og bedre løsninger, hvis du bare vil have en løsning til lyd til dit tv. Er ikke kommet så langt endnu mht udfindelse af en Soundbar. Den skal dog have Multiroom funktionen. Det står under specifikationer hvis du søger på produktet på Samsungs hjemmeside.
Jeg er godt tilfreds med min Sonos Playbar, som er smart hvis det skal udbygges til multirum senere. Jeg har skrevet en anmeldelse af den herinde for et par år siden.