Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wollejensen
Jeg har nu besluttet mig for et Loewe Xelos 37" med 160 gb hd optager, dvb-c tuner, mpeg4 dekoder og 100hz opdatering, - altså den spritnye model. Pris 28.000 incl. levering, ophængning samt indstilling og justering.
Er jeg blevet vanvittig, eller er det et godt tv. Jeg ved godt, at man sikkert kan få ligeså gode skærme til en lavere pris, men sikkert ingen hvor det hele bare er i 1 box, og tilmed en meget smuk box. Kommentarer ønskes til mit valg, samt også gerne et par gode forslag til en dvd afspiller, som jo er det eneste som mangler. Jeg havde overvejet en PS3, for knægtens skyld, men hvordan er den som dvd-afspiller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu skal man passe på med at sætte en pris på godt design. B&O er et udmærket eksempel, hvor mange (inkl. jeg selv) gerne betaler 180% ekstra for at få noget der ser godt ud og føles af kvalitet.

Du får ret mange fede features med det TV, men som du selv er inde på så kan du til samme pris få et Pioneer 428XD TV som pt. må betegnes som verdens bedste TV i sin størrelse. Der får du dog ikke DVB-C eller harddiskoptager - kun et godt billede.

Jeg ved desværre ikke ret meget om billedkvaliteten på Loewes LCD TV. Det er jo også en af de ret væsentlige punkter, så hvis den er helt i skoven, så er prisen ikke helt retfærdiggjort.

Du er vel klar over at du kan få eksempelvis en BEO4 fjernbetjening til at styre alle dine enheder vha. en boks fra LinTronics, ikke? På den måde kunne du måske stadig få samlet et OK system og stadig have en fed fjernbetjening til det hele, men hvordan det så lige fungerer med en DVB-C dekoder ved siden af, ved jeg ikke.
Af TYBO
Syg pris...du er godt klar over hvilke totalt fede og kæmpe store skærme du kan få for de penge ik ? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alt er relativt, så selvom nogen synes at prisen er høj, så skal du se på om prisen er noget du vil betale for at få de funktioner som TV'et tilbyder. Og er du villig til at gå på kompromis på nogen af punkterne?

Men sørg for alt i verden for at få set TV'et med et antennesignal på, så du kan afgøre om kvaliteten er i orden!
Af wollejensen
Hvis man selv afhenter er der ca 10% at spare. Så er vi nede på godt 25.000. Men de features man får her, er der INGEN andre som tilbyder. Indbygget HD optager på 160gb, dobb. tunere, mpeg4 dekoder, hvilket også betyder at man kan optage i hd kvalitet, og mpeg4 dekoderen sammen med dvb-c tuneren betyder også at man ikke skal have flere boxe, for at få tv'et til at virke, - også efter 2009, hvor de jo småt begynder at bruge mpeg4 istedet for mpeg2. Billedet står iøvrigt helt fanatastisk, specielt i den 100hz udgave som netop er kommet.
Af wollejensen
Og så glemte jeg lige en ting .... smag og behag kan jo ikke diskuteres, men designet på Loewe'n, er efter min mening nu også langt foran de øvrige skærme man ellers ser, - måske lige bortset fra B&O. Iøvrigt er den størrelse vi ønsker, max 40".
Af Rasmusdc
du skal købe den skærm DU er glad for..

synes da også det er meget fint man kan få en Panasonic PV700 eller hvad den hedder til billige penge eller en PX70 and so on.. men synes man den er pisse grim, så skal man ikke købe den...

har selv haft BV4-50" inden for døren fordi den er pisse flot, desværre var 50" lidt for meget for min smag, så har 2 M86´ere en 37 og en 40" nu..

JEg købte dem fordi jeg synes designet er simpelt, og derefter har de et super billede... findes bedre og større på markedet.. men det er det bedste for mig.

pengene er ligemeget, heller eje noget til 30k jeg kan lide end 10k jeg ikke rigtig synes er fedt..

også derfor jeg købte en Altea FR.. den kostede en del mere end hvad vi så på.. men heller 200k for en bil jeg synes er RÅfed end 150k for en suzuki swift jeg synes er ok.. men ikke var det jeg ville have.