Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jesper a
Hej jer er helt ny bruger på forummet har set lidt med fra sidelinjen men har simpelthen ikke kunne finde noget info om et LG UH750 som jeg har overvejet at købe.. elgiganten har tilbud på det i øjeblikket til 6999.. mit spørgsmål er om det er en god skærm til de penge eller om der findes en bedre til samm pris .. pft
Jesper
Af Pedersen.86
Du bør overveje en Samsung KS7005 til de penge, tror der er mange der mener det er en bedre skærm, men kommer lidt an på hvordan du bruger skærmen, har i stor stue hvor man skal kunne se skærmen fra mange vinkler?
Af Pedersen.86
Så vil jeg anbefale dig at se på Samsung KS7005, den har en af markedts laveste inputlag så den er fremragende til spil, derudover er det et VA-panel så den har et væsentlig bedre sortniveau end LG'en hvilket gør den bedre til film.
Af Turbo
Pedersen.86 skrev:derudover er det et VA-panel så den har et væsentlig bedre sortniveau end LG'en hvilket gør den bedre til film.
Bedre sortniveau, ja - væsentlig bedre, nej. Der er forskel ja, men ikke så stor som der bliver givet udtryk for her.

Hvis man skal have et væsentlig bedre sortniveau, så skal man over i OLED.
Af Pedersen.86
Turbo skrev:
Pedersen.86 skrev:derudover er det et VA-panel så den har et væsentlig bedre sortniveau end LG'en hvilket gør den bedre til film.
Bedre sortniveau, ja - væsentlig bedre, nej. Der er forskel ja, men ikke så stor som der bliver givet udtryk for her.

Hvis man skal have et væsentlig bedre sortniveau, så skal man over i OLED.
Så er spørgsmålet hvor meget OLED man får for 7000 kr ? ;)
Af Jesper a
Sys jeg kan læse lidt om at tvet ikke har inbygget antenne stik og at man skal bruge den medfølgende boks?
Er det en ny retning samsung har taget eller hva er årsagen til dette
Af Pedersen.86
Det er for at at fjerne så mange stik som muligt fra selve tv'et så de i stedet bliver samlet i en ekstern boks så er det også nemmere at slå nyt udstyr til i løbet af årene, bare lidt fjollet at man stadig skal trække et strømstik ved siden af.