Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa .et kanon forum i har her .

Jeg har i dag været i hifi butikken og set en 50"samsung plasma
SAMSUNG PS50Q96HD den var da ok
men jeg kan ikke rigtig bestemme hvad jeg skal købe, har ikke set et panasonic da ingen her i byen har dem (de få jo ros herinde )
har set lidt på lcd skærmeogså men det er en jungel

Har samsung ps42q96/panasonic 42"plasma , 1:1 pixelmaping og Understøttelse og afspilning af 1080p24
det skal være 42" skal bruges til tdc kabeltv dvd og xbox360

hvad mener i er det bedste bud ????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan se så har ingen af dine enheder 1080p24 understøttelse alligevel, så hvorfor bekymre sig om det? Men nej, ingen af de modeller du har kig på kan afspille 24 Hz signaler ved et helt multiplum af denne frekvens.

Hvis Q96 har en opløsning på 1024x768 så har den også 1:1 pixelmapping. PZ700 kan du jo læse om herinde (selvom du spørger til 42") - den har også 1:1 pixelmapping, som det står i tabellen.

Jeg ville personligt satse på Panasonics model, men dermed ikke sagt at Samsungs er dårlig - jeg er også en stor fan af deres plasma-TV og den forrige model fandt jeg ganske udmærket.
Af vilfred
Har bare hørt at man skal få et tv der kan afspille 1080p24 understøttelse
mere ved jeg ikke men hvad er fordele/ ved dette ??????++

og er det safe at købe ved easyshopping????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er meget få skærme der understøtter 1080p24 afspilning. Mange af dem understøtter 1080p24 signaler men da skærmen ikke ændrer opdateringsfrekvens, så er det ligemeget. Du kan læse mere om hvad 1080p24 er her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Du vil altid finde gode og dårlige erfaringer med et firma. Hvad siger EDBprisers barometer om dem?
Af Rasmus_j_Christensen
Panasonic PX70 er på tilbud hos Geco.dk i denne weekend til kun 9.599 det er ret billigt, skal give 13.000 hos Merlin.

Overvejer kraftigt at afbestille den hos merlin og købe noget andet for mit gavekort.

Ved dog ikke hvor smart det er at købe plasma over nettet hvis der skulle gå et eller andet i stykker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har jo garanti på den. Hvis den går i stykker i transporten er det jo ikke din skyld.