Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

HBO har meldt ud, at de ikke understøtter Google Cast, men kun Chromecast. Der er åbenbart lidt forskel på de to protokoller, hvilket HBO så dækker sig ind under. Alle øvrige apps jeg har brugt har ingen problemer - kan de caste til Chromecast, så kan de også til Google Cast. Visse af serierne på HBO kan faktisk også godt caste til TV'et, så det er altså lidt noget fis fra HBO's side.

Da det primært er HBO jeg caster, så er jeg nu endt med at have en CC2 sat til TV'et også, hvilket pisser mig en del af, da HBO bare kunne nosse sig sammen og bygge en ordentlig app. Men de har jo været håbløst bagud på deres app lige fra starten af og den er stadig noget juks.

Jeg har ved flere lejligheder oplevet, at Youtube ryger ud af sync med lyd/billede, men om det også ville være sket på en CC2 har jeg ikke tjekket. Jeg ser ikke så meget Youtube og når jeg gør, så er det for at få 4K og det kan du ikke caste alligevel.
Af Nazu
Du vil blive skuffet med den indbyggede chromecast. Jeg har tit problemer med lyd og billede er ud af sync. Yousee app køre af helvedes til og dr live tv virker ikke.

Jeg bruger min ekstern chromecast 2, fordi alt virker :)
Af Skyheart
Jeg står og skal vælge mellem to 43" Sony.
Den ene er deres 4K X83C
Den anden er deres Full HD W8C
Full HD modellen kan jeg finde 500,- billigere end 4K modellen.
Hvordan hænger det sammen og hvilket af det to er det bedste køb?
Skal nok mest bruges til Playstation og lidt film.
Mvh Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ud over opløsningen, så er den største forskel på billeddelen, at X83C bruger IPS LCD og W8C bruger VA LCD. IPS er kendetegnet ved bredere betragtningsvinkler, men svag sort/kontrast. Omvendt for VA.

Det forlyder, at chippen til Andriod TV i HD-modeller er svagere og den er jo ikke ligefrem styrtende hurtig i UHD-modellerne. Jeg ved ikke om det har nogen betydning for det. Lidt længere nede af vejen vil det sikkert betyde manglende opdateringer.

Hvis du primært ser HD-indhold så synes jeg, at W8C er et fint valg. Den har også meget lavt input lag, hvilket jo er positivt ift. PlayStation.
Af Skyheart
Jeg kan se jeg skrev forkert. Det er faktisk 4K modellen der er billigst. Den kan jeg finde til 4000,- mens FHD Modellen koster 4499,- det billigste sted.

Tror det er vigtigere med sort niveau end betragtningsvinkel da skærmen skal bruges i et værelse, hvor vi sidder mest ret ud for den, men vil du sige, at forskel i inputlag på de to skærme er synligt for øjet, eller kun i tests?

Umiddelbart skulle man jo tro 4K modellen var mest fremtidssikret, men hvis den samlede kvalitet er bedre på FHD modellen, så vil jeg hellere købe den og vente med 4K.
Det er vel også begrænset, hvor meget 4K gør en forskel på et 43" i forskel til et større tv?
Af tla
Torben Rasmussen skrev:HBO har meldt ud, at de ikke understøtter Google Cast, men kun Chromecast. Der er åbenbart lidt forskel på de to protokoller, hvilket HBO så dækker sig ind under. Alle øvrige apps jeg har brugt har ingen problemer - kan de caste til Chromecast, så kan de også til Google Cast. Visse af serierne på HBO kan faktisk også godt caste til TV'et, så det er altså lidt noget fis fra HBO's side.

Da det primært er HBO jeg caster, så er jeg nu endt med at have en CC2 sat til TV'et også, hvilket pisser mig en del af, da HBO bare kunne nosse sig sammen og bygge en ordentlig app. Men de har jo været håbløst bagud på deres app lige fra starten af og den er stadig noget juks.

Jeg har ved flere lejligheder oplevet, at Youtube ryger ud af sync med lyd/billede, men om det også ville være sket på en CC2 har jeg ikke tjekket. Jeg ser ikke så meget Youtube og når jeg gør, så er det for at få 4K og det kan du ikke caste alligevel.
Chromecast er en Google Cast enhed.

Der var lidt selvforskyldt forvirring i starten fordi jeg tror ikke at Google originalt havde tiltænkt det ville blive så populært som det gjorde.

Kan ikke huske om det er muligt for dem at blokere på device niveau, men Spotify har hvert fald samme problem så vidt jeg husker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I 43" ville jeg i hvert fald ikke selv prioritere 4K. Det er selvfølgelig ærgerligt at smide 500 ekstra efter en "HD", men stod jeg selv i valget imellem de to, var det nok det jeg ville gøre.

PS: Skærmen har været på tilbud til 3.999 før, så det kan være du kan presse en af forhandlerne ned.
Af Skyheart
Jo jeg har set på listen også :)
Jeg tænkte bare, at der måske var et eller to i 65" der udmærkede sig specielt?
Prisen varierer også meget. Kan se Samsung f.eks har 65" 4K fra ca. 9000 til 18000
Af carljoe
@pulsedriver, @torbenrasmussen, @Nazu

Tak for svar. Jeg kan godt høre at jeg ikke længere skal prioritere indbygget Google Cast som salgsargument nr 1. Specielt hvis jeg allerede ejer en Chromecast.
Af Skyheart
Ja selvfølgelig. Og tak :)

Elgiganten ville lige sælge mig et 43" W75C et eller andet som værende det samme som det W805C i anbefaler.
Det er vel ikke korrekt?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10