Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
LG 55UF950V er det et ok tv kan nemlig købe det for ca 3000kr
er det ikke 2015 top model?

håber nogle lige vil være søde og svare hurtigt
på forhånd tak
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
purtsak skrev:LG 55UF950V er det et ok tv kan nemlig købe det for ca 3000kr
er det ikke 2015 top model?

håber nogle lige vil være søde og svare hurtigt
på forhånd tak
Jo, det er topmodellen i LCD/LED 2015, har den selv, kostede 30.000,- da den kom frem, ved ikke hvornår den er købt, men Elefanten havde den til sidst til 13.000,- mod slutning af 2015, og de har solgt restlager med demomodeller til 11.000,-

Jeg har haft problemer med panelet, fik ombyttet det første tv, og har fået udskiftet panelet 2 gang på det.

Design er det flot, lydmæssigt er det også godt, især hvis du bruger foden, jeg syntes det er et flot tv.

Men det flad design med kantbelyst fra bunden, giver nogle udfordringer, ved lyse farver, hvid og blå himmel ses tydelig vertikal striber især tv signal og der kan også komme mørke hjørner, det er der kommet ved mine nye paneler.

Men hvis kildematerialet er godt, eks, HD, Blu-ray, og især 4K så viser det nogle rigtig gode billeder.

Ved eks. fodbold er der stadig problemer med vertikal striber, men det er et LCD/LED problem generelt, du kan ved justering mindske det.

3.000,- er billigt og det er vel under 1 år gammel, så er der stadig garanti/reklamationsret, hvis du får kvit. med.?

Du får også 2 tuner med.

Lidt info her.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55uf950v
Af purtsak
skulle være med garanti osv 14dages returret altså nyt hvis jeg har forstået det rigtig men når du siger det med striber osv så tænker jeg om det overhovedet er noget for mig eller er det det samme på 2016 modellerne for havde ellers kigget på lg55uh615v men det koster jo ca 5000 er ikke nogen top model nærmere bundmodel

og ser alt fra min pc
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
Nu tænker jeg på den person du køber tv'et til for 3.000,- om han har en kvit. og hvor gammel det er vedrørende rest garanti/reklamation.

Jeg er nok også mere kritisk end Hr og Fru Danmark.

Har du mulighed for at tage ud og se på lg55uh615v det er jo nedsat med 4000,- du har 14 dags returret, det har det nyeste Web 3.0, indstil det, og se hvad billedet det viser, der er en der anmelder det, han ville ikke købe det til fuld pris.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55uh615v

Det med billede er svært nogle er tilfreds med et tv andre er ikke, min erfaring siger LED skærme har nogle fejl, mangler, eks. har jeg prøvet et LG nye tv i 55" som var meget langsom i kanalskift, menu osv. det kostede 11.000,-

Se efter tv anmeldelser, test på nettet, ofte kan du læse hvis der er noget negativ om tv'et
Af purtsak
det var på amazon og der var så en mail man skulle skrive til det er taget af igen så hvidt jeg kan se de siger det er ny med garanti 14 dages returret

nu det på tysk og har aldrig købt på amazon før men det skulle vist foregå igennem amazon så man er vel sikret at få varen?
Af reptilen
Så vil jeg fraråde dig det. Der er flere skærme til salg til helt latterlige priser og fælles for dem alle er, at man skal kontakte den via mail i stedet for igennem Amazon.
Af reptilen
Det er jeg overbevist om. Tv'et kan jo ingen steder fåes til en pris i nærheden af 3.000 kr. Samt hvis de ikke var svindlere, så var der ingen grund til at du skal kontakte dem uden for Amazon.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
Jeg troede det var en privat herhjemme der ville sælge dig et brugt tv til 3.000,- og som jeg også skrev, at det var billigt.

Sådan som du beskriver det til sidst, så er det helt klart et svindelnummer hvor du højst sandsynligt bliver bedt om at sende beløbet til en konto, og så vil du aldrig modtage et tv, havde du skrevet det i starten, ville jeg have frarådet dig at handle.

Når du handler igennem Amazon, forgår det jo stort set på samme måde som når du handler hos en dansk webshop, de vil jo heller aldrig bede dig om at skrive til en mailadresse.

Og denne skærm som helt ny til 3.000,- får alle klokker til at ringe, det er svindel, tænk dig altid om, hvis tilbuddet meget lav i forhold til normal prisen, hvis det skal forgå via email eller man skal forudbetale penge til en konto for derefter modtage varen, som aldrig kommer.

Der bliver svindlet og bedraget som aldrig før, man skal være på vagt og bruge sin sunde fornuft.

Godt du skrev herind først, ellers var du blevet 3.000,- fattigere.