Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lytoft
Hej,

Jeg har brug for jeres input, har nu holdt øje med anmeldelser og tilbudsjagten igennem noget tid uden at komme videre.

Fysisk ramme:
Lys stue med vindue i ryggen.

Anvendelse:
Primært streaming (viaplay, netflix, tv2play, SF Film) og DR (1,2) via stueantenne herunder en del fodbold
Sekundært DVD og Blu-ray

Prioriteter ved TV:
Den bedre halvdel: Smart-Tv del (hun er rigtigt glad for et nyere samsung vi har) - det er hastighed på apps og brugervenlighed i apps. Og at der er apps til Tv2Play, Viaplay, netflix, SF film, blockbuster.
Mig: Billede, billede og billede også egentlig så meget fremtidssikker som det er nu er muligt.

Ekstern lydanlæg, så lyd er uvigtig.
Curved TV er et no-go.
Budget
Min 60"
Pris: op til 16-17.000

Så jeg har brug for input ift.
1: Hvad giver mening at overveje i den prisklasse. Jeg tænker selv et 60 eller 65" - og lige nu er det i retninger fx 65" Samsung 7000 serien, men hvad har I af input ift. ovenstående?
2: Holdninger til at gå efter sidste års topmodeller i stedet for?
3: Det er muligt vi venter til black Friday, hvis vi bider os selv lidt i læben, nogen fornuftige bud på hvor meget mere vi kan få ved at vente?

Håber meget på lidt input?
Af reptilen
Synes det ville være dumt at afvise 7 serie pga. folk har haft problemer med bagpanelet, det er trods alt en minimal fejl. Hvis TS ikke har brug for de ekstra features 8005 har frem for 7005 er der ingen grund til at betale de ekstra par tusinde for den skærm.