Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er ude efter et vægophæng til mit Samsung M86 46", vægt 52kg.

Men ophænget skal kunne dreje TV'et minimum 90 grader vandret, da sofaen står "skævt" i forhold til hvor det skal hænges op.

Har fundet et Vogels EFW 6445, som opfylder alle krav:
http://www.vogels.com/detail.asp?childI ... on=catalog

Den er ikke på EDBpriser. Har dog fundet den til 2700kr via pricerunner (ikke på lager), men synes dog det er lidt dyrt.

Nogen der har et bedre eller billigere forslag?

Takker,

seekasr
Af centric
Uden at vide ret meget om ophæng vil jeg mene Vogels er blandt de billigste (brugbare) og har en god kvalitet. Dog tror jeg ikke det ophæng du har fundet opfylder dine krav. Der står det kan dreje 120 grader, men det er jo "kun" 60 grader i hver retning. Altså mangler du 30 i forhold til dit krav om at tv'et skal stå vinkelret på væggen.

Jeg har endnu aldrig set et ophæng som kan dreje et tv 90/180 grader, og slet ikke et 46". Det skal jo stikke 55 cm ud fra væggen! -Men som skrevet er jeg ikke ekspert på området ;)

Hvis du alligevel skal op i den prisklasse vil jeg anbefale dig at kigge på Samsung eget ophæng. Det er motoriseret og kan styres med din tv remote. Det husker også din seneste indstille ala B&O så du ikke skal indstille tv'et hver gang du skal se/slukke for tv'et. Du kan se det her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/a ... 5090ae.asp?
Dog overholder det langt fra dit 90 graders krav!

Offtopic
Skal til at købe et tv mangen til dit. Hvor har du købt det henne? Er du tilfreds med det?

Edit: Kan være jeg har misforstået din indlæg. Skal du have tv'et drejet 45 grader fra væggen eller 90 grader (=180 grader i alt)?
Af seekasr
centric skrev:Uden at vide ret meget om ophæng vil jeg mene Vogels er blandt de billigste (brugbare) og har en god kvalitet. Dog tror jeg ikke det ophæng du har fundet opfylder dine krav. Der står det kan dreje 120 grader, men det er jo "kun" 60 grader i hver retning. Altså mangler du 30 i forhold til dit krav om at tv'et skal stå vinkelret på væggen.

Jeg har endnu aldrig set et ophæng som kan dreje et tv 90/180 grader, og slet ikke et 46". Det skal jo stikke 55 cm ud fra væggen! -Men som skrevet er jeg ikke ekspert på området ;)

Hvis du alligevel skal op i den prisklasse vil jeg anbefale dig at kigge på Samsung eget ophæng. Det er motoriseret og kan styres med din tv remote. Det husker også din seneste indstille ala B&O så du ikke skal indstille tv'et hver gang du skal se/slukke for tv'et. Du kan se det her: http://www.samsung.com/dk/products/tv/a ... 5090ae.asp?
Dog overholder det langt fra dit 90 graders krav!
Ja den havde jeg sgu overset. 60 grader er ikke rigtigt nok. Derfor er samsung heller ikke rigtigt brugbart. Men det er måske umuligt at få 90 grader??
Offtopic
Skal til at købe et tv mangen til dit. Hvor har du købt det henne? Er du tilfreds med det?
Ja, er meget tilfreds. Super sprød skærm. Du vil kunne finde mange tråde om det her på forum.
Købt det via pc-netto i Herlev da jeg så kunne afhente det (det første jeg bestilte var via Post DK, men det blev sgu stjålet undervejs!).

Det er iøvrigt raslet ned i pris siden, man kan få det til 16k nu - efter min mening en røverpris.
Af POPPER
SMS laver et der kan komme helt ud i 90 grader fra vægen og op på 50 kg.

dit TV vejer ikke 52 kg :) det vejer 29,2 kg uden fod

:)
Af seekasr
POPPER skrev:SMS laver et der kan komme helt ud i 90 grader fra vægen og op på 50 kg.

dit TV vejer ikke 52 kg :) det vejer 29,2 kg uden fod

Haha - ja de tkan jeg da godt se. Må have været fuld da jeg skrev det ;)

Jeg prøver at kigge på SMS. Under alle omstændigheder bør det være en del nemmere, nu det har tabt sig 23kg O_O
Af seekasr
Iflg Samsung måler mit M86 1106mm x 706mm. Spørgsmålet er om WM 3D så er for småt, hvis det skal kunne dreje 90 grader.

WM 3D måler max 525mm fra væg til TV
WH 3D måler max 624mm fra væg til TV
Af seekasr
Har bestilt SMS'en fra Proshop. Venter på det kommer, skriver en update.
Af seekasr
Har knaldet beslaget op, og der er ikke så meget andet at sige, end at det virker perfekt.
Af POPPER
seekasr skrev:Har knaldet beslaget op, og der er ikke så meget andet at sige, end at det virker perfekt.
kan det så dreje ud i 90 grader ?

Af Krydolph
uden at vide det vil jeg tro det falder ind under virker "perfekt"