Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
Ser ud som om Sony har gjort et eller andet rigtig ved deres nye LCD top serie, hvor de har presset billedkvaliteten yderlig op med Backlight Master Drive.

Er der nogen herinde, som har oplevet Sonys nye modeller og har kunne sammenligne med LG OLED? Jeg havde stærkt overvejet et LG OLED 65" 4K, men siden jeg har et Pioneer 60" Kuro, tænkte jeg det kunne være federe at opgradere til et 75" fladskærm istedet for 65" og det tilbyder Sony jo med deres nye ZD9 serie til en vejledningspris på 60.000 som nok falder yderlig i butikkerne. Og kan rigtig godt lide rammen og det enkelte design på Sony.

Men spørgsmålet er om det kan hamle op imod LG' OLED billedkvalitet?

Vil gerne have næste gang jeg opgradere, skal give en Wow effekt og det giver OLED billedkvaliteten helt sikkert, men fra 60" - 65" virker ikke så meget, og tænker mere at man får mere ud af 4K materialer på et 75".
Af ZackGem
TVet kommer ikke i omløb for til September - Så tvivler på nogle har set det - Ud over nogle få som kan have været til presse demoen i London og i Las Vegas.
Men jeg er i nøjagtig samme dilemma.
Så håber i den grad ZD9 kommer til test på siden her. Den er langt mere interessant end DX900 hvis bare halvdelen af rygterne er sande omkring den.

Håber også på der kommer nogle bekræftede specs på et tidspunkt. For dem vil Sony heller ikke ud med. Lysstyrken kan måle - Men antallet af Zoner er nok svære at måle.
Af Turbo
Jeg har kun set burn-in i en forretning fordi de står og køre den samme demo eller står på samme TV kanal i lang tid.
Ved almindelig TV (forskellige kanaler) og film (blu ray) kikkeri er burn-in en skrøne. "Almindelig" kan godt være mange timer hver dag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det virker ikke som om at burn-in er et reelt problem for OLED ejerne, når man læser fora rundt omkring. Vi er vel på 4. generation nu og det synes ikke rigtig at være et emne.

Risikoen eksisterer naturligvis, men jeg ville ikke bekymre mig. LCD kan heller ikke sige sig helt fri. Vi har f.eks. herhjemme 2 LCD-skærme med burn-in (eller hvad man nu vil kalde det på LCD). En Dell PC-skærm og en iPad 2 (nu givet til svigermor, der ikke bemærker noget). :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke lige tillade mig at tænde lyden her på arbejdet, men det er da ikke en LG OLED de har stående ved siden af?

Mht. Burn-in på OLED, så havde vores eksemplar af EG960 et TV3 logo siddende, men det var jo netop også en demo-model, som vi fik lov at låne fordi den første vi fik var defekt.