Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Efterhånden aldrende Samsung PS63C7705

Har gået og ventet på at OLED var til at betale, og var ved at savle ned af mig selv da 65" B6 var nede i 27.000.... men jeg venter lidt endnu, til E6 er til at betale. Jeg vil virkeligt gerne have 3D, ISÆR nu hvor teknologien faktisk er så god, så det er værd at bruge i privaten. Jeg blev aldrig helt glad for de aktive briller på min Samsung, men jeg elsker 3D
Brugeravatar
Af Sonny Haar
Mit gamle panasonic plasma (P42V20E) virker "desværre" stadigt fantastisk. 8-) Men lur mig om det ikke snart bliver opgraderet til et 4K OLED.
Martin Sjøstrand skrev: Jeg vil virkeligt gerne have 3D, ISÆR nu hvor teknologien faktisk er så god, så det er værd at bruge i privaten. Jeg blev aldrig helt glad for de aktive briller på min Samsung, men jeg elsker 3D
Er det så ikke noget med at du skal til at skynde dig? Flere producenter er ved at gå væk fra 3D igen.
Af Krikee
Hos mig står et Panasonic TX-50CXC725 - Venter på OLED kommer bare lidt længere ned i pris og gerne fra andre producenter end LG. Har intet imod LG, kunne bare godt tænke mig at se lidt mere konkurrence :)
Af Michsq
Har pt et 55" Sony HX855 stående i stuen, mens der på værelserne er henholdsvis et 40" Sony EX724 og et Samsung 40" JU6475.

Føler ikke, at jeg har kunne få samme billedekvalitet i de sidste par år kontra tv'et i stuen, som stadig står knivskarpt og med noget nær et perfekt sort billede, når man sammenligner det med mange af de LED modeller der bliver lavet i dag.
Sonny Haar skrev:Mit gamle panasonic plasma (P42V20E) virker "desværre" stadigt fantastisk. 8-) Men lur mig om det ikke snart bliver opgraderet til et 4K OLED.
Martin Sjøstrand skrev: Jeg vil virkeligt gerne have 3D, ISÆR nu hvor teknologien faktisk er så god, så det er værd at bruge i privaten. Jeg blev aldrig helt glad for de aktive briller på min Samsung, men jeg elsker 3D
Er det så ikke noget med at du skal til at skynde dig? Flere producenter er ved at gå væk fra 3D igen.
Nej jeg skal bare have LG E6 ned i pris, i stedet for B6 :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har løbende rigtig mange lækre tv-skærme på besøg, men - lidt pinligt - så ejer jeg selv endnu ikke en skærm med 4K. Så udenfor udlånsperioder må jeg "nøjes" med min Panasonic VT20 og Sharp LE820 :)

På indkøbslisten står 65" LG B6 eller E6, men jeg afventer yderligere prisfald (særligt på E6).
Af bentpetersson
Jeg og vore gæster nyder at se 3D film på et Samsung UE55JS9005. Vi sidder i stuens "TVafdeling" kun 240 cm fra TVapparatet, så på denne afstand er TVet stort.
Vi har for et par dage siden genset Avartar, hvor grenene fx lægger sig smukt helt over til stolene og smukke hvide trådgoblelignende ånder flyver skarptudseende rundt stuen.
I går vistes Walt Disneys Frost (inspireret af Snedronningen af H.C. Andersen), hvor sneen daler så smukt, at den ene af vore gæster- en 4 årig schweizisk dreng troede, at stuen efterfølgende måtte fejes ren for sne. (Det er forøvrigt en usædvanlig smuk tegnefilm med musik og koreografi helt uden lige.) Jeg købte faktisk to ekstra aktive 3briller i går, så vi nu har seks par.

Selv om vi med 240 cms afstand sidder forholdsvis tæt på TVet, kan vi sagten rykke tættere på, så flot er kvaliteten af både filmene, men også visningen på LCDskærmen.

Vi har fire stk vinduer lige overfor TVapparatet, og her viser den buede skærm sin ret i forhold til genskin, men skal der virkelig ses TV så trækkes natsænkingsgardinerne ned. :)

Også UHD-HDR demovideoer gør et kæmpe indtryk. Da kan man fx sætte sig blot 30 cm fra TVapparatet, så skarpe ses billedets enkeltdele.

Det er jo helt utroligt, hvilken fantastisk teknologi vi oplever idag.

TVet beholder jeg de næste år, indtil QLED skærmene, der antagelige både har stærk lysstyrke og totalt sortnivau er kommet på markedet og under forudsætning af, at denne nye skærmtype dels fungerer optimalt og dels findes i et rimeligt prisleje på den tid.
QLED bliver antagelig konkurrenten eller afløseren for OLED. Vi må se!
Jeg hoppede på et af de tidlige tilbud på Sonys 65" X85 sidste år og sendte mit Pio LX5090 mod Aalborg. I soveværelset har vi et ældre Sharp LE820 ligesom Rasmus', dog i 40" og ikke 50"'.Jeg er også "plaget" af at have test-modeller stående hele foråret og noget af sommeren (plus det løse), så i perioder kører stue-TVet slet ikke.

Jeg spurgte om E6'eren ikke kunne holde ferie hos mig, når den var færdig på turne, men vores LG kontakt grinede bare som om det var en joke...
Af revorge
Fra i morgen LG OLED55B6V :)

- Kommer fra et Panasonic G20 Plasma som ellers har tjent mig vel og nok ender med at gøre tjeneste hos min Søster fremover...
Af pkmadsen
Samsung UE65 F8005, som jeg vælger at beholde lidt endnu . Der er endnu for lidt 4k og hdr materiale til at jeg skifter, selvom Oled lokker :)