Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ausfart
Hej.
Jeg er på udkig efter et 55" tv og har sporet mig ind på det skal være et Samsung da jeg syntes det virker til at deres Tizen system virker godt. Jeg er så noget i tvivl og det skal være et KU6405 eller et KS7005. Hvad får jeg mere for mine penge ved KS7005?
Jeg syntes det er lidt en jungle at finde ud af hvad der rent faktisk betyder noget for mig.
Alternativt har jeg også kig på sidste års JU7005 da jeg godt kunne tænke mig dobbelt tuner.
Kom gerne med nogle fordele og ulemper.

Hilsen Tommy.
Af Ausfart
Ok. :) Ja jeg er med på at hvis det skal være dette års model så skal jeg i 8 serien men det er lige pt uden for rækkevide men sidste års 7 serie havde dobbelt tuner og kan stadig købes.
Ja jeg kan godt se med den prisforskel så kan det dårligt svare sig ikke at gå efter KS7005.
Af Hilfiger
Til jer som ejer et Samsung KS7005......oplever i lyse plamager / bleeding i hjørnerne ved 16:9 film......altså de sorte bjælker i top og bund som burde være sorte ?

Grunden til jeg er nysgerrig er fordi det er et kantbelyst panel.
Af Stinger
Nej. Ikke noget jeg har bemærket. Det er en dejlig skærm med et smukt design som for mig er kønnere i rammedesign end 8/9 serien med det diskrete Samsung logo som er forsænket og ikke sidder på en påklæbet og hævet plade.

Eneste minimale anke er at den ved vægophæng (og dette gælder også 8/9 serien) ikke sommer HELT så tæt ind til vægen som min tidligere TV. Jeg kom fra en 8005 D serie fra 2011 og den når den blev hængt korrekt op kunne man knapt nok få et A4 papir ind på bagsiden.

Med de nye svagt krumme bagkasser vil der være et par cm.

Dette er dog en bagatel.