Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vatslav
Hey alle.

Jeg overvejer stærk at købe den ovennævnte skærm. Men jeg er SÅ meget i tvivl om det er den rigtige for mig....
Jeg har det sidste stykke tid læst, læst og læst om diverse skærme og nu er mit hoved ved at eksplodere :s

I øjeblikket bruger jeg en 19" CRT skærm, og vil gerne opgradere til noget større. Har også kigget på diverse 22", men de ser for "små" ud :-/
Derfor fandt jeg frem til bl.a. Samsung's 245B.

Det skal siges at jeg spiller en del Battlefield 2 og mange andre spil. Vil denne skærm egne sig til FPS og MMORPG spil? Eller er der bedre alternativer? Jeg er simpelthen så lost.... ;;)

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, skærmen er direkte rettet imod spilbrug, så den vil være udmærket til dit formål - forudsat at du har hardwaren til at trække spil i 1920x1200 opløsningen...

Der er ikke så mange 24" TN paneler på markedet i dag, men HP har vist også en model der hedder W2208 som du kan kigge på.
Af Vatslav
Takker for besvarelsen Yakken..

Ja, HP'en har jeg også kigget lidt på, men der er ikke den store forskæl på dem.

Jeg har desuden lige været i Computercity for at se på Samsung's 245B. Den så meget godt ud og er perfekt i størrelsen, men betragtningsvinklen (hvis man kigger nede fra) var langt fra godt nok til mig ;;) :(
Men det er vel pga. TN teknologien?

Men hvad skal jeg så nu gøre?? Skal jeg hellere prøve at gå efter en S-IPS skærm, eller...?

Jeg vil helst have en skærm i størrelse 24" eller større og den skal være velegnet til hardcore gaming. Nogen forslag? :) Prisen har sådan set ingen betydning.

Endnu en gang på forhånd mange tak for hjælpen.
Af cederstrom
Vatslav skrev:Takker for besvarelsen Yakken..

Ja, HP'en har jeg også kigget lidt på, men der er ikke den store forskæl på dem.

Jeg har desuden lige været i Computercity for at se på Samsung's 245B. Den så meget godt ud og er perfekt i størrelsen, men betragtningsvinklen (hvis man kigger nede fra) var langt fra godt nok til mig ;;) :(
Men det er vel pga. TN teknologien?

Men hvad skal jeg så nu gøre?? Skal jeg hellere prøve at gå efter en S-IPS skærm, eller...?

Jeg vil helst have en skærm i størrelse 24" eller større og den skal være velegnet til hardcore gaming. Nogen forslag? :) Prisen har sådan set ingen betydning.

Endnu en gang på forhånd mange tak for hjælpen.
Hvor tit kigger du på din skærm nedefra?

Jeg overvejer selv at købe den skærm eller HP w2408 - har dog ikke fået kigget på skærmen, men må se om computercity har den stående fremme her i århus :)

Tror dog ikke jeg skal ud og have en 24" dell til den dobbelte pris. Så hellere spare de penge og købe en ny skærm noget før - der kommer sikkert noget nyt og nedre teknologi til den tid aligevel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er TN teknologien der er skyld i betragtningsvinklerne. Desværre er der ikke rigtigt nogen alterntiver til TN i den størrelse når det kommer til hardcore gaming - hurtige S-IPS paneler laves primært i 20" segmentet og S-PVA egner sig ikke til den slags sager.

Hvis du blot sørger for at skærmen ikke hælder bagover, men at du sidder så du mindst er vinkelret på skærmbilledet, så burde et TN panel være OK.

Uanset om du går højere op i pris, så får du ikke noget der er hurtigere. Tværtimod. De dyre modeller er rettet imod grafikere og designere og der er responstid ikke en vigtig parameter.
Af Vatslav
Mange tak for en god forklaring Yakken :)

Hmm....Så har jeg nok stadig 245B øverst på listen, hvis TN er det eneste som kan bruges til hardcore gaming.

Men lige et sidste spørgsmål....

Inden jeg render ud og køber den ovennævnte skærm, kan det betale sig at vente med at købe en fladskærm i den størrelse? Jeg mener, kommer der noget "nyt" på markedet i den nærmeste fremtid, som gør fladskærme mere velegnet til hardcore gaming? Eller kan jeg ligeså godt købe den nu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har allerede været oppe og vende i andre tråde om 24" gaming skærme, men vi kan godt tage den igen. 24" markedet og 27" markedet er først lige begyndt at blive populeret af TN panelerne, så der er ikke så mange modeller at vælge imellem endnu. Du kan derfor sagtens regne med at der kommer nye modeller, men hvem der lancerer dem er ikke til at sige.

Nu har både Samsung, HP, Acer, Viewsonic mv. jo en model i det segment, så der skal komme nye features på deres eksisterende modeller for at de sender en ny på gaden.

Du kan kigge lidt i vores nyhedssektion og se hvilke modeller der er annonceret.
Af Gr3y
Nogen der ved hvor god dithering denne skærm har?
Af Gr3y
Tak for linket yakken.
Glimrende review, den er købt. ;)