Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bruus
Jeg har en (støjsvag) pc jeg gerne vil benytte til Windoze media center. I den forbindelse vil jeg så også gerne hvae en LCD skærm. Men så fortæller den venlige sælger mig, at der er (store) problemer med at få sættet til at vise det rette format.
Hvis jeg skal sælge idéen til konen i huset, så skal det bare fungere. Ikke noget med at skulle vælge dit og dat, inden billedet ser ordentligt ud.
PC'en har jeg, men jeg skal købe Tunerkort (jeg har StofaTV), grafikkort og LCD.
Er der mon en venlig (klog) sjæl, der kan vejlede mig lidt? Jeg vil heslt have et 37", men 40" kan gå an, hvis det har betydning for kvaliteten.
Jeg vil gerne at det er HD TV, så jeg ikke skal ud og købe nyt om 2 år for at få fuld udbytte af nye formater.
Mvh Tommy, Aalborg
Af Athanasius
Hvis du vil undgå kvaler mht. opløsning, så køb et tv med 1:1 pixelmapping! Så vidt jeg ved er alle LG's modeller med 1:1 pm stadigvæk.
Mht. HD tv ... så kig lige på Flatpanels rigtigt gode guide om hvor tæt du skal sidde på at se forskel på fx 1280x720 og 1920x1080. I den størrelse du nævner vil jeg vove at påstå et 1366x768 panel er ganske tilstrækkeligt.
Af TV-kort bruger jeg et haupauge med DVB-T og analog reciever, det virker ganske fortrineligt, selvom vi sjældent ser tv.
Af Bruus
Jeg overvejer om ikke jeg skal have SOnys kdl40w2000 - det kan man kåbe til 12000,- og det har pixelmapping. Så skal man køre vga?
Tak for input omkring opløsning.
Sony kommer iøvrigt med w3000 om ca. 3 uger. Men det er jo ikke til at vide, hvad det kommer til at koste - og jeg har heller ikke kunne se hvad forskelle der er, de har taget den af deres website??. Min forhandler siger de skulle komme 5 okt.
Mvh Tommy
Af Athanasius
jeg mener at det er vigtigt at fjernsynet kan vise 1:1pm over enten HDMI eller DVI... Hvis dit fjernsyn er nær ved HTPC'en (ca. 2m) så er VGA dog intet problem, hvis kablet er afskærmet godt!
Af Aske
Her er lidt indformation om de nye sony produkter.
w3000 vejledendeudsalgspris 21999 forbedringerne ved denne model i forhold til den gamle

Forbedret kontrast, jeg mener at den dynamisk er oppe på 17000:1.

Dvb-C og mpeg 4 dekoder (HD tuner) den har stadigvæk Dvb-T og analog tuneren i den nye er skulle være nogenlunde den samme som den der sidder i D3000 altså en meget bedre tuner.

Xv. Colour dette skulle gøre farvegengivelsen større, dette har dog kun en effekt når billede kilden og understøtter dette. Dette skulle blive standard i alle de nye blue ray afspillere fra sony og andre producenter.

Så har den noget der hedder Photo HD, ifølge sony er dette en indstilling at sætter fjernsynet til, når dette er slået til ved fjernsynet at det er still billede det skal vise og dermed kan det bedre fremhæve detaljer

Bravia moteren opgraderet så det bliver den samme som der sad i den gamle x model.

Designet er ændret en del. den er ny med børstet stål, tro mig det ser meget bedre ud.

Hvis nu du har lidt flere penge er det måske værdat vente på x3000 der kun kommer til at koste 2000 kr mere for de 2000 kr får du motionflow 100Hz som jeg synes fungere overraskende godt. Bravia moteren bliver den største der er lavet som kun tidligere sad i deres bagprojektionstv, til sidst er der usb tilslutning. denne er nogenlunde i samme design som den gamle x model.

Hvis nu har lidt flere penge og går op i designet kan man også få det samme fjernsyn bare med børstestål istedet for plastik så hedder den x3500 og koster 28000.

Hvis de nye modeller koster for meget kommer der en 40D3500 som kommer til at køre full HD den skulle have en lidt bedre kontrast end w2000 plus Dvb-C tuner den kommer til november den skulle komme til at ligge på 14500 den skulle erstatte w2000.

der kommer også en v3000 som også kommer til at køre ful HD den er magen til D3000 den har bare 3 HDMI istedet for 2 derudover har sony valgt at lave denne model i pianofarve. 18000.

Hvis alt går efter hensigten skulle sony have 18 full hd fjernsyn at vælge imellem til december
Af Bruus
Jeg tror jeg væbner mig lidt med tålmodighed og ser hvordan priserne ligger, når de nye modeller kommer på gaden. w2000 har jo også en vejl. på 20k eller deromring, men den sælges jo for 12. Hvis så man kan få x3000 for 14, så var det jo værd at gå efter.. Men det er jo ikke til at vide, hvordan de forskellige priser udvikler sig. w2000 bliver dog næppe dyrere end det er nu, så det er kun den manglende tålmodighed der taler for at købe noget nu :-)