Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gitte
Hejsa
håber på at kunne få lidt hjælp herinde. var en tur i elgiganten, og det han vidste om fladskærme var vist meget begrænset.

Jeg kunne godt tænkte mig at overraske kæresten med et nyt tv, så hvad skal jeg vælge.

sidder ca. 2 m fra væggen i en stue som er meget lys.
vi ser meget tv, dvd, og sport (fodbold, håndbold), og vil gerne kunne spille ps2.

kan jeg få en ok fladskærm til omkring 10000?

har kikket på Sony KDL-40W2000 og SAMSUNG LE-37M86BD, ved ikke hvilke jeg ellers skal kikke på, men tror det skal være et 37" pga. siddeafstanden.

men det er vist noget med at samsungs stik skal sættes i vandret og derved bliver skærmen jo ikke helt så flad (ja det lyder sgu dumt håber i forstår )

men hvad findes der ellers af gode skærme til mit behov
Af Thomas-DK
Så synes jeg du skal kigge på D3000 i stedet for W2000.
Det vil du også kunne læse hvis du kigger på de 10-20 seneste indlæg under TV på forummet.
Som Rasmus skriver et sted så er farverne og den sorte meget bedre.
Jeg har valgt D3000 pga. motionflow (Bedre billede ved sportsudsendelser bl.a.)
Den har ikke 1920x1080 i opløsning, men den kan modtage 1080p24 og den behandler signalet på en god måde.
Prøv at læse lidt på de seneste indlæg, de handler som stortset det samme :)
Af TYBO
2 meter er ret tæt på.
Jeg tror du har ret i de 37".

32" er dog for kedligt :)

Jeg har selv denne her som har en ret fed lyd i modsætning til andre LCD skærme:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=378243

Der er masser af 37" under 10000kr.
Du kan få dem fra 6000kr og op efter.
Af camino
Har 40" udgaven af D3000: 100 hz + motionflow og dvb-c tuner ??
Sytnes de forskellige sites skriver forskellige ting..
Af TYBO
Den koster jo også mere end 10000 og hvis de kun sidder 2 meter fra skærmen (Er du sikker på dette det er altså en voldsom lille stue så) så er den jo lidt stor.
Af Beckham
camino skrev:Har 40" udgaven af D3000: 100 hz + motionflow og dvb-c tuner ??
Sytnes de forskellige sites skriver forskellige ting..
Har selv lige investeret i 40" modellen og ja, den har både 100 hz, motionflow og DVB-c tuner.
Af Thomas-DK
40D3000 er til omkring 11.300kr, så det er ikke meget over budgettet. Dog tror jeg også man skal passe på med at købe den for stor.

Beckham hvor købte du din?
Og lever den op til dine forventninger?