Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GMP
Har et Samsung SUHD 65JS9505 (opdateret), en 60/60 MB forbindelse og Netflix dyreste abonnement, men kan ikke modtage HDR fra Netflix (Marco Polo).
Samsung support oplyser, at TV'et er klar til HDR, men at Netflix formentlig mangler at opdatere Netflix app'en, men
Netflix oplyser, at nævnte TV ikke kan vise Netflix HDR, da TV'et mangler et "Certifikat" uden at Netflix kan uddybe det!
Samsung kender ikke noget til et manglende "Certifikat"
Herligt og næppe udsigt til at Samsung's p.t. nyeste topmodel (der kan købes p.t.) ville kunne vise HDR fra Netflix - eller hvad siger eksperterne?
Og gad vide, hvem der er "skurken" - Netflix eller Samsung?
Teknisk skulle den kunne det. Jeg presser stadig Samsung for et svar hvad angår Netflix HDR. Jeg skal nok vende tilbage så snart jeg ved mere.

Her i forbindelse med anmeldelserne har jeg snakket med producenterne om diverse ting og umiddelbart så lyder det som om, at Netflix først skal have skærmene ind og tjekke om HDR-delen virker efter hensigten. Så det lyder ikke usandsynligt, at der er en form for et "certifikat" involveret. Udfordringen med HDR er, at skærmene automatisk skal skifte over i en særlig HDR-profil, når de registrerer et HDR-signal. Gør de ikke det, så får man et underligt billede som resultat. Det er sikkert noget af det, de tjekker.
Af KBW
Rasmus Larsen skrev:Jeg har lige fået følgende svar fra Samsung:

2016 understøtter HDR Netflix ud af kassen
2015 modeller får en opdatering juni/juli
Hvilket år for 2015 modellerne?