Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
måske er der en af jer der kan hjælpe.
Jeg leder efter en 40# - max 42" fladskærm med gennemgående glasfront - altså ingen kant, fremstående knapper eller andet. Fronten skal være en flad plade af glas.
Mit gamle LG har dette - men er for stort til soveværrelset.
Grunden til det lidt aparte spørgsmål er at vi har killinger - og de kan nogengange ikke helt holde sig. 2 dråber - og så var mit Sony (med kant) en sort skærm.
Kan nogen anbefale en skærm der har en sådan glasfront?

Ramsing
Killinger bliver vel ikke ved med at være killinger?
Letter de såkaldte killinger ben, og sprøjter opad og sidelæns, eller befinder de sig ovenpå skærmen, når de lader vandet, siden det kan lade sig gøre, at ramme nogle knapper eller sider, der normalt vil befinde sig i en højde, hvor de ikke burde være udsatte?
Hvis 2 dråber "tis" er nok til at få en fladskærm til at kortslutte, må de jo være fyldt med supersyre.
Ja, det kan måske opfattes som nogle aparte spørgsmål, men det hele skal jo passe sammen... :)
Det er selve fronten der er i farezonen. Glasset, så at sige. Mit Sony havde en tynd kant forneden, og det lader til at 2 dråber er nok. Det er anden gang det sker og jeg har tapet kanten af, men der gik alligevel en dråbe eller 2 igennem - og det er tilsyneladende nok. Alle forsøg på at tørre med papir og føn var uden held. Skaden sker indenfor sekunder.
Siden er ikke et problem, men fronten skal være en "glasplade".
Det behøver heller ikke være nyeste model. Den skal bare kunne klare en satbox og en AppleTV.
Glad for alle bud på en brugbar model.