Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
hej vil måske snart ud og kigge på tv da jeg synes mit plasma lige gør mit tv rum varmere det er en pana vt50 tror jeg nok kan nogle af de billige value tv vise lige så godt billed og er i lige så god bygge kvalitet ?

ser alt mit tv film og serier igennem min pc
får lyden ud gennem min pc til anlægget så lyden i det måske kommende tv er ikke så vigtig og det er den smarte del vel heller ikke?

har kigget herinde på nogle af de value tv i har skrevet om men om der er komme ny der er bedre value ved jeg ikke
her er dem jeg fant herinde

Samsung 6-serie Value-for-money 4K
Sony W8C

håber i kan komme med lidt hjælp
tv ca 50tommer må gerne være større ca 5000kr gerne billigere

på forhånd tak for hjælpen
Af Michsq
Hvis TV'et derhjemme er et VT50, så får du ikke et bedre billede den dag i dag for 5000,-. Mellemklasse TV i dag er stadigvæk kendetegnet ved at have en eller flere "svagheder" i billedet, hvor et VT50 er genialt når det kommer til billedet, men så har sine svagheder andre steder, såsom strømforbrug og varme, som du skriver.

Hvis jeg var dig, så ville jeg beholde VT50 og så åbne vinduet eller købe en vifte, hvis du synes der bliver for varmt.
Af PeterD
Plasma har stadig det bedste billed og sortniveau..til prisen.

Med mindre du gerne vil ud og bruge penge.
Af Turbo
PeterD skrev:Plasma har stadig det bedste billed og sortniveau..til prisen.

Med mindre du gerne vil ud og bruge penge.
Det er delvis korrekt - billedkvalitet korrekt - det er OLED der har bedste sortniveau, de fås også billige dog ikke til 5k, men har så en del andre problemer.

Som der er nævnt, behold dit plasma til det dør og spar lidt mere op til et OLED, det er det bedste råd pt. - den prisklasse du har kik på kan slet ikke følge med dit plasma TV når det kommer til billedkvalitet. Jeg kommer selv fra et plasma (PZ80) til et OLED 2015 top model. Der er nogen ting som er bedre, men hurtige bevægelser er langt dårligere.
Af purtsak
vil skam os beholde mit tv det vil bare blive flyttet et andet sted hen

i rummet er ingen vinduer og der er sådan en lille ventilator på muren oppe ved i nærheden af loftet og jeg har os en blæser men igår var der så 27,6g i rummet

så hvis i har et value tv jeg skal tage og kigge på så skriv gerne så kan jeg jo se om det er noget for mig når jeg kommer ud til forhandleren
Af reptilen
Synes også du skal kigge i den retning der allerede er blevet postet. Alternativt kan du hører Power om de vil sælge det her tv: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-245874/ til dig til 6.666 kr. Det stod det til i ¨Power weekend¨ i forrige uge, så vidt jeg husker. Det er en kanon pris på det tv! Tv'et står som restsalg, så man kunne godt forestille sig de ville af med det.
Af PeterD
reptilen skrev:Synes også du skal kigge i den retning der allerede er blevet postet. Alternativt kan du hører Power om de vil sælge det her tv: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-245874/ til dig til 6.666 kr. Det stod det til i ¨Power weekend¨ i forrige uge, så vidt jeg husker. Det er en kanon pris på det tv! Tv'et står som restsalg, så man kunne godt forestille sig de ville af med det.
Ja, kom for 1 år siden så det er ved at udgå..

Så er der også X8005C til 6500 kr, Philips PUT6400 til 4700 kr i Føtex/Bilka
Af Mfede
PeterD skrev:
reptilen skrev:Synes også du skal kigge i den retning der allerede er blevet postet. Alternativt kan du hører Power om de vil sælge det her tv: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-245874/ til dig til 6.666 kr. Det stod det til i ¨Power weekend¨ i forrige uge, så vidt jeg husker. Det er en kanon pris på det tv! Tv'et står som restsalg, så man kunne godt forestille sig de ville af med det.
Ja, kom for 1 år siden så det er ved at udgå..

Så er der også X8005C til 6500 kr, Philips PUT6400 til 4700 kr i Føtex/Bilka
Alle foreslåede TV i denne tråd er fra 2015.
JU7005 er et klart bedre valg end X8005C, hvis der kun er ca. 150 kroners forskel. Til gengæld kan det være, at man kan opstøve et X85C til ca. samme pris, som er en mere værdig konkurrent til JU7005.
Jeg ville holde mig langt væk fra en 2015-model fra Philips som PUT6400. Der har været læssevis af folk, som har rapporteret om utallige softwareproblemer med dem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Før du giver dit VT50 skylden for varmen, så prøv at sætte samme antal mennesker i samme rum uden tændt skærm og se hvad temperaturen bliver. Der vil næppe være mere end maks 100 W forskel på dit VT50 og et andet TV, så varmeudvikling synes jeg er et lidt søgt argument.