Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo en effekt/areal betragtning, så det kan godt hænge sådan sammen, hvis styreboks til TV æder samme mængde strøm uanset størrelse, men selve panelet står for en mindre del af effeltforbruget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Spoxy skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det skulle alle deres 2016-modeller gøre. E6 gør.
Men i din beskrivelse af LG's 2016 modeller skriver du, at det ikke fremgår om B6 gør det.
VI har ikke fået det endelig bekræftet af LG, så vi tør ikke skrive det med sikkerhed endnu (for B6 og C6) i oversigten. Meldingen på CES-messen i januar var, at VP9-Profile2 skulle være indbygget i 2016 OLED, men grunden til at vi stadig ikke føler os 100% sikre er, at det kun var E6 og G6 der blev vist frem på CES.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bleze skrev:Rabatkode TV10 giver yderligere 10% rabat. Synes ikke man kan set det når man tilføjer koden?
Jeg har lige forsøgt med 55" (65" kan man ikke lægge i kurven?) og det virker.

Hvis man lægger den i kurven og dernæst bruger rabatkode TV10 så ryger prisen ned på: 17.999,10 DKK
Af bleze
Rasmus Larsen skrev:Jeg har lige forsøgt med 55" (65" kan man ikke lægge i kurven?) og det virker.

Hvis man lægger den i kurven og dernæst bruger rabatkode TV10 så ryger prisen ned på: 17.999,10 DKK
Virker også i dag for mig
Af snowflake
bleze skrev:
Rasmus Larsen skrev:Jeg har lige forsøgt med 55" (65" kan man ikke lægge i kurven?) og det virker.

Virker også i dag for mig
Men kun til afhentning ?

EDIT: never mind, kan se de har ændret det så det kan forudbestilles.
Senest rettet af snowflake 22 jul 2016, 09:36, rettet i alt 1 gang.
Af Simon R.
Jeg var inde og kigge på tv'et i Power i går og blev faktisk lidt nedslået over hvad jeg så.... ABL (Auto Brightness Limiter) så ud til virkelig at være synligt når man ser almindeligt materiale, specielt HDR.

Dvs. hver gang skærmen går fra en mørk scene uden så meget "lysende materiale" i - hvor hvidt vil være meget hvidt - til en scene med mere lyst materiale, så efter klippet, vil tv'et dykke ned til det samlede lysniveau det kan holder over 5-10 frames.

Dvs. det vil skærmen også gøre, hver gang en helt hvid undertekst kommer på, og skifter til næste.

Det er MEGET synligt og minder mig om hvordan Panasonic PX80 (plasma) fx opførte sig for 10 års tid siden. Jeg synes det er underligt, at ingen anmeldelser eller lignende har nævnt dette (IMHO) store problem med OLED-skærmene, og har fået mig til seriøst at overveje, om jeg vil bruge så mange penge på en teknologi, der tilsyneladende ikke er "ready for primetime"... :(
Af Vasen
Mon ikke det står med fabriksindstillinger og derved ligner noget der er løgn?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Simon R. skrev:Jeg var inde og kigge på tv'et i Power i går og blev faktisk lidt nedslået over hvad jeg så.... ABL (Auto Brightness Limiter) så ud til virkelig at være synligt når man ser almindeligt materiale, specielt HDR.

Dvs. hver gang skærmen går fra en mørk scene uden så meget "lysende materiale" i - hvor hvidt vil være meget hvidt - til en scene med mere lyst materiale, så efter klippet, vil tv'et dykke ned til det samlede lysniveau det kan holder over 5-10 frames.
Skyldes det mon de dynamiske billedkredsløb i tv'et, og ikke ABL? Fik du prøvet at sætte den i f.eks. Film-profilen?

Jeg tror ikke vi fik taget en måling på 100% hvid skærm på E6 i år, men sidste år målte vi det til 154 nits på EG960V.

EDIT: Jeg bemærkede lige denne kommentar efter jeg havde skrevet. ABL bør ikke slå igennem på små billedelementer som undertekster. Det lyder for mig som et af "billedforbedringskredsløbene" - eller hvad?
Simon R. skrev:Dvs. det vil skærmen også gøre, hver gang en helt hvid undertekst kommer på, og skifter til næste.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har lige talt med Power og de siger, at der nu er åbent for bestillinger på 65" også. Man skal dog, ligesom hos Elgiganten, beregne lidt leveringstid, siger de.

Hvis man lægger den i indkøbskurven og bruger TV10 rabatkoden, så er prisen 26.999,10 DKK.
Af absalon
Jeg oplever ikke ABL som værende et problem på mit 55B6, og da slet ikke ved skift af undertekster alene. Som Rasmus allerede har været inde på, så er det nok fordi, at samtlige dynamiske settings er slået til for at fremstå ekstra iøjnefaldende i butikken.
Af eSkovgaard
Ah ja, der kan jeg godt se jeg var lige hurtig nok ude med den forkerte ugeavis ::l

Men må godt nok indrømme en pris på 17.999 ,- for B6 er yderst fristende!

Men er der nogen forlydender om hvorvidt der er tale om et ekstraordinært godt tilbud, eller en ny prissætning for LG OLED? For med en pris på de godt 20k så ligner de danske priser så småt de priser der findes i landende omkring.
Af JesperAndersen
- Så har jeg lige bestilt LG 65 OLED til Kr. 26.999 hos power :)

......Til sådan en pris blev fristelsen simpelthen for stor til ikke at købe ;) .......

Afventer ordrerbekræftelse og lev. dato, men der stod lager dato 25/7, hvilket forhåbentlig burde betyde lev. d. 26 (?)
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 203