Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Lige pt overvejer jeg disse to, men venter dog nok til September og IFA. Jeg vil lige se hvad der sker med rygtet om dynamisk HDR..

Begge TV er kommet godt ned i pris, men det virker som om at Sonyen er mest fremtidssikker med 1000 nits og 10 bit panel.

På den anden side kan jeg bedre lide Panasnonic som brand og deres skærm er en smule billigere. Hvad siger folk? :)
Ja, diverse test videoer samt Mad Max filmen - bliver blæst bagover af dem. Men også film i 1080 og 720 står skarpt. Selvfølgelig er der også ting der irriterer en, EPG der lige skal blinke en gang når man starter den op, backlight zoner der lyser lidt for meget op ved undertekster eller lign. og selvfølgelig fjernbetjeningen.

Men alt i alt, super fjernsyn.
Af ipnd
Mine forældre har Panasonicen, og jeg har selv Sony'en, bare i 65".

Kan sige at Sonyen er i mine øjne bedre på alle områder. Panasonicerne er så blanke i skærmen, at der bare skal en der tænder et sterinlys i nabokommunen for man har mega genskær.

Jeg synes også bedre om fjernbetjeningen på Sonyen end Panasonic. Jeg trykker KONSTANT på Netflix knappen ved en fejl på Panasonicen, og rammer næsten altid det rigtige på Sonyen.

Min eneste anke er EPG'en på Sony'et der er lidt irriterende. Kan bedre lide den på mit 6 år gamle Sony i soveværelset :/ DOG vil jeg sige den er endnu værre på Panasonic, hvor man skal trykke 4 gange på ok for at vælge en kanal i EPG'en.. Hvad fanden sker der for det.

Jeg ville ønske Apple lavede et TV med Sonys panelser, så software og hardware begge var perfekt :-)
Jpnd_ nu ville jeg personligt være flintrende ligeglad med både remote og EPG ( - og lyd) , da jeg under alle omstændigheder ville vælge en universal fjernbetjening , yousee box og ekstern lyd . Genskin kan derimod være en dealbreaker for nogle , og det undrer mig lidt,at der er så meget forskel ? En forskel der så til gengæld i den grad batter i Panasonics favør , er de ekstra 3 tommer, som faktisk giver et 11% større billedareal . . !
Af ipnd
Lyd kører jeg også over Beolab 14, har ikke engang hørt lyden i mit Sony endnu :-) Fjernbetjening har jeg dog ikke fået investeret i endnu. Jeg overvejer dog lidt en Harmony af en art.

Men genskin er helt klart et væsentligt punkt. Jeg fik af vide i Hifiklubben at Sony var godt på det punkt, så jeg stolede på dem, da det jo er svært at vurdere i butikken om deres påstand er sand. Men jeg må sige at kontra Panasonics modeller jeg har set (mine forældre har 2 forskellige, hvoraf den ene er 750'er), så er Sonys bare langt bedre. Måske hvis man bare tager sin smartphones lommelygte og lyser på skærmen at man kan se lidt til sammenligning i butikkerne.

Er yousee boxen noget værd?