Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

KimHansenDK skrev:Det har jeg ikke oplevet - og har set en del Netflix indtil nu. Har du opdateret softwaren i skærmen (mener sidste nye version er 1111)?

Jeg har endnu til gode at opleve problemer med skærmen - og har fået et eksemplar uden clouding, light bleed osv - så jeg er rigtig godt tilfreds.

Har egentlig kun oplevet lidt hakken i lyden på HBO via Apple TV. Det forsvandt dog, da jeg genstartede mit Apple TV, så jeg er slet ikke sikker på, at det havde noget med skærmen at gøre, selvom lyden bliver sendt igennem den.
Jep den er opdateret med nyeste firmware. Det der sker er at billedet stopper først hvor lyden så kører lidt videre også sker der ikke rigtig mere.
mbm skrev:Ok vildt du siger bare til hvis du vil sælge
Hehe. Jeg er selv lidt overrasket over, hvor homogen bagbelysningen er på dette eksemplar. Specielt når man tænker på, at skærmen er kantbelyst. Har nok været heldig i denne omgang. Har hørt om andre, der har oplevet både clouding og bleeding på netop denne skærm (og KS8005). Så det nok stadig lidt af et lotteri. Og jeg synes faktisk, at det er vildt, at de ikke er blevet bedre til at eliminere disse ujævnheder.
JBK skrev:
KimHansenDK skrev:Det har jeg ikke oplevet - og har set en del Netflix indtil nu. Har du opdateret softwaren i skærmen (mener sidste nye version er 1111)?

Jeg har endnu til gode at opleve problemer med skærmen - og har fået et eksemplar uden clouding, light bleed osv - så jeg er rigtig godt tilfreds.

Har egentlig kun oplevet lidt hakken i lyden på HBO via Apple TV. Det forsvandt dog, da jeg genstartede mit Apple TV, så jeg er slet ikke sikker på, at det havde noget med skærmen at gøre, selvom lyden bliver sendt igennem den.
Jep den er opdateret med nyeste firmware. Det der sker er at billedet stopper først hvor lyden så kører lidt videre også sker der ikke rigtig mere.
Hmm. Det lyder underligt. Har jeg ikke oplevet herhjemme. Hvordan med din internetforbindelse? Er den hurtig nok? Jeg havde lidt problemer med mit trådløse netværk i starten, men efter jeg skiftede DNS, har der ikke været noget at komme efter i forhold til streaming osv.
KimHansenDK skrev:Har hørt om andre, der har oplevet både clouding og bleeding på netop denne skærm (og KS8005). Så det nok stadig lidt af et lotteri.
Troede det var 8005 du havde købt?
Hvilken model og størrelse er det så?
Man skal jo promovere TV'et på et eller andet nyt. Om det virker eller ej er jo svært at sige - der ER genskin og det er RET synligt. Jeg har jo ikke mulighed for at sammenligne med en KS8005 uden filter...
Sant, forstår dette godt:) Mente ikke å være frekk, beklager om det ble oppfattet slik.

Grunnen til at jeg spør er at jeg tenker å oppgradere fra 65HU8505 til en 65KS9505. Et av momentene er gjenskinn. Min TV i dag giver mycket genskin. Derfor jeg undrer på forskjellen mellom disse modellene, hvor stor effekt moth eye har osv.

Tusen takk for en fantastisk god test:)
Det blev nu ikke opfattet negativt, så ingen problemer. Jeg mener ikke, at KS giver en væsentlig forbedring af reflektioner, men KS9505 er meget mere lysstærk - selv med scanning backlight aktiveret - end HU8505, så du vil kunne "overdøve" refleksionerne i de lyse områder.