Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af A.Juhl.H.
Hej med jer!

Jeg står og skal afsted sydpå med familien på kørselvferie, i hvilken forbindelse jeg har brug for nogle TV-skærme til bilen. Gerne med dvd-afspiller i, hvis det er muligt inden for budgettet.

Vi vil gerne have 2-3 skærme til en samlet pris på 2500-3000 kr.

Men er det muligt at få inden for budgettet?

Vores krav til løsningen er, at der skal være fjernbetjening til alle skærme og så skal det være muligt at bruge USB stik til dem alle også.

Vi kan få nogle brugte hos diverse autoophuggere som f.eks. http://www.autoophuggeren.dk/, men vi vil gerne have noget nyt, så vi er sikret garantibevis. Dette er vores første kørselferie, hvor der gerne skulle være mange flere de kommende år. Så løsningen skal gerne kunne holde.
Vi endte selv med at bruge tablets, som vi så smider filmene på. De kan godt nok ikke fjernstyres (da vi kører iOS - Android kan nok) og kører ikke synkront, men til gengæld kan alle vælge det de selv vil se. Jeg har rippet de fleste af mine film og så konverterer jeg dem til et iPad-venligt format bagefter, så de ikke fylder så meget. Jeg synes, at have set op til flere Android tablets til lige omkring 1000 kr.?

Som holder til nakkestøtten har konen lavet et par rammer i tyk filt. De er lavet som to lag, der er syet sammen på de tre af kanterne og så er der skåret ud til skærmen midt i og så stoppes tablet'en ned ovenfra - ligesom et tablet sleeve. Bagpå er der så trukket en kraftigt flettet bagage-strop, som har fået syet velcro på, så de lige kan foldes rundt om stængerne til hovedstøtten foran. Jeg gider ikke have dem siddende altid, så det skal være hurtigt at få af/på og det skal sidde fast, så iPad'en ikke flyver rundt, hvis uheldet er ude.
Af Michsq
Hvis det er noget, som I vil komme til at bruge ofte fremadrettet, så vil jeg anbefale at kigge på et sæt NextBase. Det er generelt dem, som nok laver de bedste bærbare dvd-afspillere. De er dog klart også iblandt de dyreste. Hvis børnene på bagsædet skal se hvert deres film, så ender du i en pris på over 2000 kroner.

Hvis det blot er til en enkelt tur sydpå, så ville jeg nok se hvad T-Hansen osv har af muligheder.

Muligheden med Tablets er nok den nemmeste, hvis man allerede har dem. Man kan som Torben skriver selv lave holdere, men de kan også købes for rimelige penge, hvis man ikke er tryg ved det andet. Viaplay har eksempelvis også en funktion, hvor de lader jer downloade filmene til jeres enhed, hvis man ikke selv har det store arkiv (og 1 måneds gratis prøve, hvis man ikke allerede er kunde ;) )
Af A.Juhl.H.
Tusind tak for jeres input!

Det er forhåbentlig en løsning som kan fungere i adskillige år, som vi finder frem til. Jeg kan godt fornemme, at vi som familie skal have afklaret vores behov noget tydeligere, så vi kan vælge den mest optimale løsning på kort og lang sigt. Det er helt sikkert hamre smart med tablets, så det er nok den løsning, som jeg vipper mest til.

Og når det så samtidig er muligt at bruge Viaplay gratis den første måned, er det simpelthen også smart. Viaplay koster 89 kr. om måneden normalt, så det er bestemt også til at leve med, og kan samtidig opsiges med kort varsel, så man kun har abonnementet i én måned.

Men nu må vi se, hvad den resterende del af familien siger :)

God sommer til jer begge!
Af StoreSol
Tablet med VIA play er fin løsning, der kan du tage film (ikke hele deres udvalg, men mange) med offline i 29 dage, det har vi netop brugt på vores ferie til Italien.

Vi bruger dog også Plex (med plexpass), så vi kan også tage vores egne film med offline på det enkelte ipads.

I bilen har vi dog en loftmonteret DVD, som benyttes af vores 2 drenge, mens pigen har en "bil-ipad" :), monteret på nakkestøtten.

En ting er sikkert, udstyr skal man ikke gå ned på :)