Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkel07
Jeg har i denne weekend købt et LG Oled LG55EG920V som erstatning for et Panasonic Plasma.
Jeg synes ikke, at tuneren (dvb-t) imponerer i det nye tv. Jeg kan stort set ikke se TV3+ og Kanal 6, og signalkvaliteten står stort set på 0 hele tiden for de to kanaler. På det gamle Panasonic er signalkvaliteten mellem 90 og 100 %, og der er overhovedet ingen problemer. Er det tuneren i LG' som er dårligere, eller kan der være andre problemer?
Af Mikkel07
Tak for kommentarerne.
Jeg tror ikke, at det er et problem med stikket, da der ikke er problemer, når jeg flytter det tilbage til det gamle tv.
Jeg har Boxer, og problemet forekommer kun på TV3+ og Kanal 6, som begge sendes på kanal 59. Derfor hælder jeg nu lidt til, at der kan være tale om noget LTE/4G indstråling, så jeg vil prøve at få fat på et filter imod dette i første omgang.
Hvis det ikke virker, vil jeg se på splitterne og forstærker og måske også antennerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som Rasmus skriver, så kan tuneren sagtens være mere følsom, så et dårligt signal pludselig bliver et problem, selvom det ikke var det før.
Af Mikkel07
Jeg har nu fået sat et LTE/4G filter op, og det har tilsyneladende hjulpet.
Jeg har endnu ikke været udsat for pixeleringer eller udfald på TV3+ og Kanal 6, og signalkvaliteten står på 100% de gange jeg har tjekket