Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nazu
Ja, nu har jeg været i elgiganten med min usb pen og givet den max gas med lyd og billede. Jeg fik testet Sony XD9305, LG oled B6, samsung KS8005 og LG UH950.

Jeg var skuffet over samsung KS8005.

LG UH950 har et flot billede, men SONY XD9305 og LG oled B6 var bare bedre i billedet.

Så lige nu skal jeg træffe en beslutning imellem 65" Sony XD9305 og 55" LG oled B6.

55" LG oled B6 koster 30.000kr

65" Sony XD9305 koster 22.200kr (med soundbar værdi(5.999kr) = 25.000kr Ialt)

Da jeg afspillede LG_Chess_HDR filen(god til at teste sorte farver) fra usb'en på 65" Sony XD9305 - der blev jeg sgu overrasket. Ingen clouding og jeg synes det var ret tæt på 55" LG oled B6's billede. Det var ikke gråligefarver, men virkelig pænt billede de sorte farver. Efter min mening så var det faktisk svært at se forskel. Så imponerede var jeg over sony's skærm.

Der er et tilbud i weekenden hos sonycenteret. SONY HT-NT5 2.1 koster 5.999 og kan fåes til 25.000 med 65" Sony XD9305. Så spare man 3200kr på selve soundbaren.

Sony's Soundbar sætter så Lg oled B6's harman kardon lyd på plads, når det kommer til bass.

Så valget står imellem størreskærm og virkelig god lyd eller lidt bedre sortefarver og mindre skærm. Er jeg helt galt på den ?

*55" Sony 9305 koster 18.000kr og med soundbar = 22.000kr * hvis man nu vil se det på den måde og hvor mange penge man kan spare.
Af janbau
Svært valg skulle jeg vælge ville jeg glemme det med lyden i første omgang da det må være billedet der er vigtigst.

Så kommer skærm størrelsen vel ind som næste valg kan du nøjes med 55 Tommer ? Det er jo kun dig som kan afgøre ikke.
Personligt ville jeg vælge Oled B6 da den alt andet lige har et bedre billed på den lange bane. Men lige pt. er der stor prisforskel på de 2 skærme. Så jeg ville nok vente med at købe LG B6 til den falder i pris noget som Sony en så også vil gøre.

Men nu er det dig som skal vælge og jeg forstår godt at du synes at Sony 9305 har et godt billed for det har den så afgjort også den viser sort på et meget højt plan.
Ang. HDR snakken er Oled stadig foran noget du også skal tænke på.
Kan sige at jeg har set Sony skærmen i aktion og den viser det bedste sorte som Sony skærme har gjort ind til nu. Jeg så den i Hi-Fi Klubben da jeg købte min Sony X85 C da jeg drømmer om en God HDR skærm men prisen er for høj.
De har Sony 9305 til 22199 kr. med en Sony Mobil og så er der jo 3 Års garanti hos dem.
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... cb-uhd-tv/

Pris 19999 kr. uden Mobil Horsens Læs selv
https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorve ... d65xd9305/

Ps har du mod på det har de 14 dages Returret i Elgiganten som betyder at du kan prøve skærmen hjemme noget jeg har benyttet mig af et par gange.

Men pas på med håndteringen af disse skærme de er meget tynde Sony skærmen er meget tynd noget han sagde i Hi-Fi Klubben og mente at en del skærme kunne komme til skade hos kunden ved eks. udpakning og ved ophængning op væggen.
Af Nazu
Tak for rådet.

Jeg synes det er svært at finde info omkring hvilke undertekstformater XD9305 understøtter? srt ? sub? idx ?
Af Nazu
fjeldAben skrev:hvad var skuffende ved KS8005?
Jeg oplevede micro stutter. Lyden var ikke så god.

Jeg kørte de samme hrd filer på de forskellige skærme og der var SONY XD9305 og LG oled B6 billedemæssigt bedre. Jeg rode også lidt rundt med hrd profiler/settings. De andre settings udover hdr standard var for lyse til mig.

Billedemæssigt - glemte jeg Samsung med det samme efter jeg så SONY XD9305 og LG oled B6.
Af Nazu
Så er kd-65xd9305b købt med soundbar til 25k. De får den hjem torsdag.

Det var ikke sjovt at taste ens dankorts kode ind, da man så beløbet. :(

Give me a good sample :D
Af janbau
Tillykke bliver spændende og høre om din oplevelse af skærmen , håber du vil skrive her i tråden om dine erfaringer.

Har du muglighed for at se Netflix med Marco Polo kunne det være spændende og høre din mening om billedet i HDR . :)
Senest rettet af janbau 11 jul 2016, 17:06, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
Nazu_ Tillykke m beslutningen, som afgjort lyder som et fornuftigt valg . Når det er sagt, vil jeg gerne advare lidt mod din fremgangsmåde. . Otto ( AV precision) har tidligere i et indlæg - meget overbevisende - præciseret hvorfor almene brugere IKKE formår at evaluere på forskellige skærme i et butiksmiljø , og den vej rundt finde frem til den mest korrekte billedgengivelse. .
Af Nazu
Tak

Det kan jeg godt Janbou.

Lennon du har ret i at det kan være svært i butikkerne - i forhold til hjemme i stuen. Men det er selvfølgelig bedre end ingenting, at teste i flere timer i butikkerne :D