Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malmberg68
Jeg skal til at købe ny skærm.
Jeg ville lige høre nogen meninger.
Jeg har udset mig:
Samsung 193p+
Fujitsu-Siemens p19-2
Hvad for en ville i anbefale og gerne hvorfor.
Er der en anden skærm i kan anbefale.Max 4500,-
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan du uddybe lidt hvad du vil bruge skærmen til?
Siemens model er ikke særlig rost i spilsammenhænge. Her vil du være bedre tjent med en Viewsonic VP930 som vi også har testet her på siden.
Af malmberg68
Jeg skal bruge den til allround brug og til at spille Ravenshield og ut på.
Jeg har ikke kunnet finde nogen test af p19-2 .Kan du hjælpe.
Skærm må meget gerne være sort.
Kommer 193p+ i sort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
193P+ kan ikke fås i sort og modellen udgår snart fra det danske marked. Den erstattes af 970P som efter sigende også vil komme i en sort version i løbet af 2006. Den nye model er mindst ligeså spilvenlig som den gamle.

Jeg har muligvis talt over mig mht. P19-2 idet jeg ikke kan finde den anmeldelse der kritiserede dens responstid igen. Jeg fandt derimod en test på prad.de der sagde det modsatte:
http://www.prad.de/en/monitore/review_f ... p19-2.html
Af malmberg68
Hvad med acers f 19.
kan den bruges i mit tilfælde.
den passer perfekt i design til resten af pc miljø.
Den har ikke så stor kontrast som de andre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et helt andet panel der sidder i den skærm og du vil have markant dårligere betragtningsvinkler. Desuden betaler du for TV-tuneren i F-19 modellen, hvilket vil sige at nogle af pengene er spildt hvis du ikke benytter denne funktion...

Hvis man først har haft et PVA/MVA panel, så vil overgangen til et TN panel ikke være rar. Nu har du selvfølgelig ikke haft et PVA panel endnu, men at flytte fokus fra Siemens-modellen til Acer-modellen er i mine øjne et tilbageskridt.
Af malmberg68
Efter at have surfet en del har jeg fundet ud af at det bliver en helt anden.
En Samsung 970p.
Jeg har set at den kan fås i hvid-blå-rød og sort. Er de farver kommet til DK. Eller kommer de til DK da jeg er meget inteesset i en sort model.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke rigtigt nogen der ved hvornår de kommer til DK, men den sorte skulle efter sigende være på vej. Det er dog efterhånden så længe siden at 970P kom frem, at der skal til at ske noget for at vi bliver ved med at tro på det...

Jeg vil anbefale dig at skrive en mail til Samsung og forespørge om alle farverne og deres forventede ankomst.
Af malmberg68
Jeg har mailet til samsung dk og fik respons efter en 1/2 time :)
Det var Solvej Lee, marketingchef for Samsung i Danmark der skrev at jeg ville få svar i næste uge fra dem der stod for fladskærme.
Så nu venter jeg på svar.
Skriver igen så snart jeg hører noget.
Af sam05
Pc-netto har en hvid Samsung 970P til ca. 3700 kr.

Jeg vil helt klart anbefale 193P+, som er lækker i udførelse og lækker i ydelse, billede osv. En helt fremragende skærm som jeg betragter som mit bedste køb overhovedet. :)
Af malmberg68
Hej igen.
Så fik jeg svar fra Henrik Lehd, Key Account Manager.
''Hej,
Meningen er at vi introducerer den i sort i Februar/Marts, og måske også rød.

Jeg tager til Sverige Mandag, og vil spørge igen for en sikkerheds skyld.''

Det lyder jo meget godt men vil gerne vide mere præcist hvornår den kommer så jeg presser lidt mere på og håber på svar hurtigt.
Samsung Kunde support er god nok hurtige. Sender forespørgsel lørdag
7/1 kl. 15.54 Og får respons kl. 15.55 Og svar kl. 20.56. Det er flot service og tomlen op for samsung kundesupport i DK.
Af malmberg68
hej
Jeg har fået svar fra henrik lehd.
Den kommer tidligst i februar i sort.
Du skrev at samsung 193p+ ikke kan fåes i sort. Men jeg har fundet den på nettet :http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame. ... d=50450826 .
Så den køber jeg.
Ellers tak for en rigtig gode side med mange nyttige og gode indlæg.