Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nittenti
Hej flatpanels,

Jeg har et mærkeligt problem :(

I vores kolonihave har vi ovenstående tv og boxer.

Hovesenderen er ca 5 km væk og vi kan se masten.

Vi haren Televes DAT-HD Boss 790 antenne og en Televes PicoKom 5795 netdel. Alle kabler er nye og "Stofa/Yousee" godkendte - de er købt og sat op samtidig med antenne og netdel.

Det har virket fint nogle måneder, men inden for de sidste 3 uger ender begyndt at komme pixelering når vi ser fjernsyn. Ser vi dvd eller streamer vi fra nas er der ingen problemer.

Nogen ideer?
Af Turbo
Det må være kolonihaverne i Ballerup gætter jeg på.

Jeg bor lidt tætter på Hovesenderen end kolonihaverne i Ballerup og jeg har ca. 8 km. til Hovesenderen.

Jeg har aldrig oplevet pixelering pga. for kraftigt signal - jeg har endda en stue ant. med forstærker i. Når YouSee går ned stiller jeg den over i vinduet og så kan den se Hovesenderen.

Hvis du er sikker på ant. ikke har drejet sig, vil jeg tror det er en dårlig forbindelse, måske ant. stikkene - prøv at hive dem ud og sæt dem ind nogle gange, det kan ligesom ridse i overfladen og lave ordentlig forbindelse - dette kender man også fra PC højtalere og det mini Jack stik. Lige pludselig mangler den én kanal, ud og ind med stikket eller drej det lidt frem og tilbage, så er lyden der igen.
Af Turbo
Kom til at tænke på - du har vel ikke et stort grønt frodigt træ stående mellem din ant. og Hove - sådan et træ godt med væde i (og på (alt det regn)) kan nemt ødelægge signalet.
Af Nittenti
Turbo: Der er lidt træer i synslinien mellem antennen og Hove senderen, men det har jo virket fint mindst 3 måneder - og ja, det er kolonihaverne i Ballerup.

Nu har jeg bestilt et Televes Filter LTE-60 som jeg sætter på når det ankommer. Der er en del herude som benytter 4G/LTE routere og Telia har en forholdsvis ny mast på Ågerupvej - måske er det 4G/LTE som driller.

Jeg har haft alle antennestik af og på et par gange - hjalp ikke.