Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Har prøvet hjælper ikke.
Kan se på avforum andre oplever det samme... kunne ikke finde en løsning:(
Af Turbo
lennon skrev:"Biometrisk indbrænding"
Hahaha, fed formulering ;)

Ved godt mbm ikke synes det er særlig sjovt.

Har du prøvet med lidt skærmrens? Kunne være vand ikke er nok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
mbm skrev:Har prøvet hjælper ikke.
Kan se på avforum andre oplever det samme... kunne ikke finde en løsning:(
Jeg har da ellers lige renset alle de fedtfingre af, som jeg og gutten fra Samsung satte på TV'et da vi satte det op. Det gik fint med en ulden microfiber-klud med lidt vand på.

INGEN kemikalier! Så glasrens er bandlyst.
Af mbm
Jo altså fedt fingre forsvinder, men glasset får et blåligt skær. Ikke den kulsorte som resten af skærmen.
Af mbm
mht HDR afspilning så fortæller skærmen at der nu afspilles HDR indhold hvis jeg afspiller nogle HDR demoer fra min netværks harddisk, men når jeg afspiller HDR fra Netflix så kommer der ingen info om HDR afspilning.
Er der et metadata/triggersignal der ikke er opdateret til Netflix?

har oplevet lidt judder, hvilket jeg bestemt ikke havde forventet. Ingen anmeldelser har nævnt dette endnu. (det kommer nok fra Torbens anmeldelse)
Men hvis man aktivere motion flow bruger og sætter begge til 0, så synes jeg man slipper rimeligt igennem og for et flydende billed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores eksemplar skiftede til HDR da vi afspillede Marco Polo, men jeg husker ikke om den rent faktisk skrev "HDR" via menubjælken. Man kunne dog se lysstyrken ændre sig. Kan du ikke se i menuen, at den har sat BG lys til Max?

Jeg kommer også ind på judder og micro-stutter i min anmeldelse.
Af mbm
jo den går nok i HDR mode, netop da lys og kontrast går i max.

Mit "dilemma" er lidt at jeg faktisk godt kan lige at benytte HDR+ som standard til Netflix og film fra harddisken, men kan ikke lige gennemskue hvad der sker når der afspilles korrekt HDR materiale hvis jeg har HDR+ profilen aktiveret.
Her ønsker jeg jo ikke at overdrive/ødelægge det tiltænkte HDR med HDR+ profilen.
mener at man skal være i movie profilen når der skal afspilles HDR materiale?
Af mbm
hhmm nej altså hvis jeg har aktiveret HDR+ det er jo ligesom en profil der overruler andre profiler og som jeg lige husker det kan jeg ikke ændre noget,, mener så der står at jeg skal deaktivere HDR+ for at komme i settings, men må lige tjecke op på det.. Det fungere noget anderledes end på LG UH850.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har Samsung lige hentet vores eksemplar, så jeg kan ikke tjekke efter.
Af mbm
Jeg kan ikke få HBBTV til at virke, nogle andre der kan?
Af reptilen
Nazu: ja det var et 60ks7005 til 11999. Power har det i den her weekend til 12.999.