Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mads DK
Hej,

I min nye lejlighed sidder kobber/datastikket langt væk fra hvor jeg planlægger at tv'et skal stå. Det vil blive grimt at føre kobberledning til et nyt stik over en dør i stuen, og der er intet dørtrin at skjule den under. Så spørgsmålet er om I tror på at streaming kan blive godt med wireless - eller om jeg skal gøre hvad end det nu kræver at få kabling? (Hælder til det sidste)

Takket, M
Af Mads DK
Virkelig? Lyder bare godt, hvad er minimums teknologi? (Går ud fra det er routerens teknologi der afgør det)
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Jeg streamer også med trådløst netværk.

Intet problem ved 4K streaming selvom konen er på nettet samtidig og sønnen på youtube med sin telefon eller IPad.

Vi har en 30/30 som kører på 2,4 GHz og afstanden mellem de forskellige enheder er vel ca 10-meter i radius og går igennem et par gipsvægge.
Af bentpetersson
Prøv det af og er wifi for svag omkring TV, så køb en extender wifi router, hvorved du forlænger signalet. Du kan oven i købet bruge samme logon, som i din anden router. En extender wifi router koster kun ca 200 kroner
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg streamer også fint via WIFI. Jeg har min boks til afspilning af 1:1 Blu-Rays koblet til via kabel, da kontinuerlig 30-50 Mb/s er et problem via WIFI.
Af Turbo
Det kommer an på hvilken router og om der evt. er noget i vejen for signalet - routeren bag jernarmerede beton, bag en vaskmaskine, bag våde ting osv. vil være et problem - bag en gipsvæg der er lavet på et træ skelet vil ikke skabe problemer.

Med mit Asus x99 deluxe og min Netgear router Nighthawk X4 AC2350 kobler det op med 1.300 mbit WiFi - der kan jeg nemt holde over 100 Mb/s kontinuerligt. Der er ca. 5 meter og kun en reol i vejen som ikke betyder noget for signalet :)

Der er mange forhold der spiller ind :)
Brugeravatar
Af Stig
Det kommer i aller højeste grad også an på hvordan du bor. Bor du i hus er der ikke mange naboers routere der forstyrrer og "stjæler" båndbredde. Men bor du i lejlighed i et tæt bebygget område, kan det måske være det er svært at få tilstrækkelig stabil wifi kvalitet - selv med den bedste router.
Af MartinJ9000
Ellers så kan du bare køre det over strømkablerne. DLink, og mange andre laver gode Kits som kører en fin hastighed og så smider du bare en samme sted hvor du alligevel har strømstik til fjernsyn og en hvor din router står. Så er du ude over forstyrrelser på WiFi hvis du har mange naboer i området.

Bare søg efter powerline på Google :)
Af bentpetersson
Det virker ret genialt med powerline.

Iøvrigt:
Med fibernet har der ikke været problemer i stabilitet hos mig, men jeg kan godt forestille mig at kobberledninger til internet kan medføre problemer. Uanset skal dataoverførsel være stabil inden router og uanset router og dennes videreførelse af signalet.
Af Supergris
Hvis du kører full Blu-rays eller REMUX filer, kan det volde voldsomme problemer, da bitraten er så høj, så det kommer helt an på, hvilke medier, du palnlægger at streame.
Ved musik, Netflix og almindelige HD-rips, plejer det at køre uden problemer...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg streamer også trådløst og kan streame både HD og 4K klip over WiFi uden problemer. Jeg får sågar videoklip med 100Mb/s bitrate (2-3x Blu-ray bitrate) igennem trådløst.

Jeg bruger en "ac" WiFi-router, der kører på 5GHz. De fleste af mine enheder i hjemmet er også efterhånden "ac" 5GHz :)