Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karon
Jeg er lidt forvirret ang køb af HDR TV. Skal jeg vælge et med Dolby Vision eller HDR10. Jeg ved at der findes LG versioner som sr ud til at understøtte begge standarder,men mit tv budget ligger i max. 10.000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pt. er det kun LG der understøtter Dolby Vision, så valget er jo enkelt hvis du vil have dét. Dolbys version har nogle fordele over HDR10, som kunne gå hen og blive ret interessante. Der findes dog næsten ikke noget Dolby Vision materiale pt. så det er svært at sige hvor udbredt formatet ender med at blive.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer jo an på om du udelukkende vælger TV ud fra HDR-understøttelse. Det er jo ikke sikkert, at LG's LCD-TV opfylder dine øvrige ønsker til billedkvalitet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et skal understøtte formatet og filmen skal være lavet til det. Pt. er det kun Marco Polo på Netflix, samt nogle få Dolby Vision demoklip der findes. Sidstnævnte kan endda kun afspilles på LG's TV, så selvom du fik et andet TV med Dolby Vision, så ville de ikke virke...
Af mbm
Ok tænkte at man kom ud over problemet hvis ens afspiller kunne decode Dolby vision, men dette er ikke tilfælde.
Af mbm
hmm så det er jo ret væsentligt at ens skærm også kan tage Dolby så.
Men mindre der udgives begge versioner?
Er marco polo på netflix kun i Dolby vision eller er den også i HDR10

Hvad med UHD blu-rays er de så i HDR10 og/eller Dolby vision?