Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krislicoque
Hej FP

Jeg er netop flyttet og i den forbindelse har jeg mistet min One Connect Mini boks til mit 65" UHD Samsung tv. Jeg har søgt, men det er ikke lykkedes mig at finde et sted man kan købe en ny.

Er der en af jer der ligger inde med en, eller kender til et sted, hvor jeg kan købe en?

PFT.
Af bentpetersson
Fint. Kan du også finde model nr. på selve oneconnect ?

Du kan forøvrigt endnu bedre vælge at købe den store one conneckt model, er jeg næsten sikker på. Dit tv vil blive hurtige og muligvis få endnu bedre billede, viste en diskussion sidte år på recordere. dk, hvor der var een, der købte den store til en 6000 model.

Jeg har den store liggende i 2014 model. Den hedder SEK 2500-U. Den kan afhentes og byttes for en god flaske vin :)
Man kan i øvrigt på nettet finde ud af, hvilke connectenheder, der passer sammen med de forskellige Samsungmodeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SEK 2500-U er den der fulgte med til 2014-serien, ikke sandt? Jeg tvivler på, at et TV med Tizen vil kunne tage 2014-smart-TV delen.

Hvis det skal være den "store" Connect One, så skal du nok op i SEK3500 modellen.
Af krislicoque
Mange tak for tilbuddet, men hvis det er rigtigt den ikke fungerer til en 2015 TV så går den desværre nok ikke :(

Jeg ved at den jeg havde var en magen til den her:
http://digitalt.tv/wp-content/uploads/2 ... i-HDMI.jpg

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal finde ud af hvad modelnummeret på den er.

SEK3500 enheden kan jeg se koster 400$ (!), og den ser ret stor ud - måske svær at gemme væk på et vægophængt tv.

@Torben Rasmussen: Mange tak, Torben. Det ville være rigtig fedt. Har netop talt med elgiganten, hvor tv'et er købt, og de kunne ikke hjælpe. Og har pt. siddet i kø til Samsungs chat support i næsten to timer(!).

@bentpetersson: Bliver tv'et virkelig hurtigere, når One Connect boksen er tilkoblet? Jeg synes godt nok tv'et har været lidt langsom til at starte op/lidt laggy når jeg bruger magic remoten, men vidste ikke det hang sammen med boksen?
Af bentpetersson
Processoren sidder i One Connect. Jeg mener, at den er større i en 3500 model end den du har haft. Jeg har lige nu en 3500 i mit js9005. Her virker nævnte remote upåklageligt.

Helt sikkert går det ikke med min 2500model. Men i 2013 og 14 modeller passer den, hvis mangler en sådan.
Senest rettet af bentpetersson 04 jul 2016, 14:58, rettet i alt 2 gange.
Af krislicoque
Okay, så er det måske derfor mit tv har virket lidt langsomt, nu hvor jeg kører uden en One Connect boks.

Håber jeg kan finde en løsning til at få en ny.
Af krislicoque
Tror desværre den er blevet smidt i "gammelt elektronik, der skal på genbrugspladsen"-kassen. Lad os håbe Torben har en løsning, for har her efter 2,5 time stadig ikke kunne komme igennem til Samsung support :D