Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev:JU er en 2015-model.
Ja, men synes at kunne finde både JU6465 samt JU6475. Altså dermed to 2015 modeller? Mit spørgsmål går på, om begge disse modeller er lig med den udenlandske JU6400 som bliver anmeldt rundt omkring?
Varianter af samme skærm ja, men det hører nok ikke rigtigt til i denne tråd...

6-serien er den forhandlerne får ud i et utal af varianter, så hver butik nærmest kan have sin egen. Der kan så være småting til forske, såsom farven på kanten eller lignende.
Det har jeg ikke oplevet - og har set en del Netflix indtil nu. Har du opdateret softwaren i skærmen (mener sidste nye version er 1111)?

Jeg har endnu til gode at opleve problemer med skærmen - og har fået et eksemplar uden clouding, light bleed osv - så jeg er rigtig godt tilfreds.

Har egentlig kun oplevet lidt hakken i lyden på HBO via Apple TV. Det forsvandt dog, da jeg genstartede mit Apple TV, så jeg er slet ikke sikker på, at det havde noget med skærmen at gøre, selvom lyden bliver sendt igennem den.
Selvfølgelig har jeg testet i et helt mørkt rum - også ved film i letterbox. Skruer jeg helt op for bagbelysningen, og har sat Smart-LED til high, så kan jeg lige ane en svag ændring i lysniveauet nederst i højre hjørne, hvis jeg kommer helt tæt på. Kigger jeg helt tæt på fra en meget smal vinkel, så kan jeg naturligvis godt se ændringer i bagbelysningen, og det er jo helt normalt. I praksis er det ikke-eksisterende, bagbelysningen er fint jævn, og sort niveauet er overraskende godt (nærmest knald sort). Men jeg har som sagt fået et rigtig godt eksemplar denne gang - jeg har tidligere været uheldig med clouding og bleeding med kantbelyste skærme. Men det viser også, at man godt kan være heldig med kantbelyste skærme - selvom det nok er lidt et lotteri :)
Senest rettet af KimHansenDK 03 jul 2016, 21:30, rettet i alt 2 gange.
Jeg oplever ingen clouding på min skærm. Jeg kan kun lige ane en lille ændring i lysniveauet nederst i højre hjørne i et helt mørkt lokale. Det er med bagbelysningen skruet helt op og med Smart-LED på high. Tager jeg Smart-LED fra, så kan jeg slet ikke se nogen ændring i bagbelysningen. Bagbelysningen virker fint jævn og sort niveauet er super.