Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hmmmpppff
Ved ikke om jeg tør flere LED .Ville nok have prøvet 65KS8005.. måske man var heldig at få et godt panel.
Eller skal jeg bare hoppe på LG55B6... Hvis jeg kan få den for 25K.
Ville bare gerne være i 65".
Men hvis 55" LED har mindre problemer så er der jo mange penge at spare.
KBW skrev:Og det må der jo så ikke gøre på OLED?
Nej, naturligvis ikke? På OLED er der jo én diode pr. subpixel, så hele skærmen består jo af bittesmå dioder der kan styres perfekt.

På din JS9505 sidder der lidt over 200 stk, som man så skal have lyset fra bredt ud over hele skærmen vha. nogle plasticlag, der spreder lyset.
Torben Rasmussen skrev:Vores KS8005 har en del bleed fra bund og top og jeg ville ikke forvente andet fra sådan en model.
Og det kan ikke fjernes med lokal nedtoning?

Har OLED 2016 nogle "fejl"? Orker ingen overraskelser hvis jeg smadre sparegrisen og hopper på OLED ?
Lokal nedtoning kan du jo ikke styre selv, og skærmen ved ikke at den er inhomogen, så der kan ikke kompenseres for det. Det kan blive mindre synligt på mørke baggrunde, men så snart der er noget der skal oplyses på skærmen, så har du balladen.

OLED har også nogle skavanker og de tidlige modeller led af både farvestik og grumsede skærmflader. På de nye er skavankerne på et minimum.
Torben Rasmussen skrev:
KBW skrev:Og det må der jo så ikke gøre på OLED?
Nej, naturligvis ikke? På OLED er der jo én diode pr. subpixel, så hele skærmen består jo af bittesmå dioder der kan styres perfekt.

På din JS9505 sidder der lidt over 200 stk, som man så skal have lyset fra bredt ud over hele skærmen vha. nogle plasticlag, der spreder lyset.
Merci
Torben
Jeg oplevede bare at hvis man aktivere lokal nedtoning, så kunne clouding næsten fjernes. Så det kunne være det helt kunne forsvinde.
Ved godt det giver andre bivirkninger.
Men er der nogle skavanker med OLED 2016?
mbm skrev:Det er jo heller ikke noget jeg bemærker ved 16:9 materiale.
Men når man Eks. Skal nyde en god film hvor der er sorte bjælker så er det meget synligt og generende.
Og ja så nu med EM bold.

Jeg synes bare ikke det er noget der er så synligt ved testbilleder/videoer.
Har det på helt samme måde efter adskillige LED skærme sprang jeg på OLED, har aldrig været så tilfreds med billedet som jeg er nu. Desuden er det 910 altså full hd modellen til 10.000kr.
Prøve lige at afspille martian på et ældre 42" LG lcd Vi har i kælderen. Det stod sku helt ok og der var ingen uhomogene black bars. Nuvel de var ikke kulsorte men det var homogent.
Store 4k lcd er bare pivringe på det punkt.