Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Barthorr
jeg står lidt med det samme problem som så mange andre, når det gælder køb af nyt tv.
det gamle døde, og nu skal jeg have købt mig et nyt, problemet er bare at det er en jungle derude, med så svimlende mange muligheder og potentielle faldgrupper... jeg har købt et philips 55put6400 på føtex.dk til 4500, men da der var en fejl på skal jeg have det byttet ud med et nyt, jeg kan bare ikke rigtigt finde ud af om jeg gjorde et godt køb, eller om det ville være bedre at købe et samsung UE50JU6475XXE i elgiganten til 5000kr i stedet, eller muligvis et sony 55x8005c som også koster 5000...

jeg hjåber meget der er nogle kloge hoveder herinde som kan hjælpe en forvirret tosse med at træffe et valg...
på forhånd tak :)
Brugeravatar
Af hans123
Philips havde jeg holdt mig langt fra.

De har mange software fejl. Samsung kører stabilt, og Sony modellen skulle også være ok nu.
Personligt ville jeg snuppe Sony. Kan godt lide deres billed
Af Grandahl
Du kan roligt snuppe den Samsung, har set den i flere hjem.. Rigtig stabilt, med et flot billede til prisen..
Af kandersen
Teknologien er netop blevet bedre, og billigere. Men for nogle mærker (Philips) er det gået helt galt. Det kan nærmest ikke gøres mere katastrofalt.

Har et 40" PFT5500 som aldrig, (ALDRIG) burde have været sendt på markedet. Philips er fu*** ligeglade. De skyder dem afsted, og så må forbrugerne slås med selv banale ting som WiFi forbindelse, der bare ikke fungere. Billedet har jeg aldrig set værre. Men okay, det var nærmest på forventning, at det var dårligt, fordi TVét var billigt (og det var en midlertidig nødløsning). Men at skulle slås med WiFi, der ikke fungere efter at Tvét har været sat på standby første gang. Adskillige gange hvor TVét starter af sig selv, ikke vil tænde osv osv.. Det er ganske enkelt bare for meget. Oven i det har Philips brillieret med at holde folk hen på deres forum med absolut intet-sigende svar. De har sågar slettet en hel tråd, blot fordi folk påpege, at det var de samme problemer som havde stået på i adskillige måneder.

Pt har det rundet 8 mdr, og 4 software opdateringer. Og ingen problemer er løst. Med de problemer det har, så er det meget langt fra acceptabelt. Philips vinder over min manglende tid og tålmodighed, for ellers havde de fået det lige i nakken for længe siden.

Deres seneste svar i forum er, at det er en hardware fejl, og Tvét skal til rep. Så nu skal forbrugerne også til at slås med forhandlerne om dette, for Philips har intet gjort for at udsende en global meddelse om det, trods det at de nu siger at det er en hardware fejl i modellen (og sandsynligvis også andre modeller, der er andre tråde med andre modeller som nævner samme WiFi problem).

Evt læs selv denne ene tråd:
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... date/page3

Så når det gælder Philips, så anbefaler jeg at man holder sig meget meget langt fra dem, selv hvis man får dem serveret gratis. De skaber bare massive problemer i stedet.
Af Peder V Mikkelsen
Barthorr skrev:jeg har købt et philips 55put6400 på føtex.dk til 4500, men da der var en fejl på skal jeg have det byttet ud med et nyt
Du kan ikke bytte det til et andet 55put6400, med mindre du vil betale en højere pris. Føtex's koncept er at acceptere returvarer, husk at udskrive faktuaen, men de kan ikke bytte da de ikke har varene i butikken.

Jeg købte samme tv i sidste uge og leverede det tilbage på grund af ufuldstændig levering, der manglende forskellige ting i kassen og der var en transportskade på kassen. På grund af prisstigningen købte jeg Sony 55x8005c hos Bilka.dk i stedet og det spiller fint direkte ud af kassen.

En forskel til Philips-tvet er at skærmen har en glattere overflade og derfor er mere følsomt for genskin fra solen på væggene, men det kan løses ved at smække gardiner op i vinduespartierne.