Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
mengisen skrev:
Det er generelt.
Jeg ser det konstant. ... i SD TV, HD TV, HD film osv.... så det er heller ikke input afhængigt eller source afhængigt.
Det mener jeg heller ikke man skal, men ifølge LG er det inden for specifikationerne/tolerancerne.
.
Det oplevede jeg med et Sony X8505C jeg havde.. dette havde også lyse kanter... (hvilket er normalt) Dette røg retur.
-Købte dette efter en test og anbefaling her fra sitet.

Jeg har også selv haft kontakt til LG... nej de er ikke til at hverken stikke eller hugge i..
Det er nok bedre at køre det igennem din forhandler.. Men igen det nemmeste er jo bare at leverer lortet retur inden for returetten og så købe et nyt.
Af mengisen
mbm skrev:
mengisen skrev: Naturligvis! :)
Hvordan var resultatet på din LG med de tests?
Brightness 48
contrast 100
Contrast 100 ... okay! ... lyder ikke til du kunne få den helt i mål så.
Er spændt på min :)
Af mengisen
mbm skrev:jo det passede med 99-100
De to tests passede med de indstillinger der er lavet i kalibreringen :)
Den mørke af dem spot on, den lyse af dem skriver de at man skal kunne se til 234 eller above - og jeg kan se til 237 eller sådan.
Af mbm
mengisen skrev:
Den mørke af dem spot on, den lyse af dem skriver de at man skal kunne se til 234 eller above - og jeg kan se til 237 eller sådan.
Så du indstillede ikke efter videoen?
Hvad hedder din brightness og kontrast så?
Af mengisen
mbm skrev:
mengisen skrev:
Så du indstillede ikke efter videoen?
Hvad hedder din brightness og kontrast så?
Konstrast: 75
Brightness: 50

Nej jeg har ikke indstillet noget efter videoerne :)
Af mengisen
Lige af afsluttende kommentar :)

Jeg endte med at returnere LG'en og har nu hentet en Panasonic DX750 i stedet.
Skærmen er på alle fronter (undtagen betragtningsvinkel) bedre end LG'en - eller i hvert fald de ting jeg har nået at afprøve.
Mere naturtro billede, så det er som om billede processoren er klasser bedre end LG's.
LG'en var endda kalibreret med Calman udstyr (eller hvad det er), mens Panasonic ikke er kalibreret men blot har fået de værdier Flatpanels er kommet frem til.
Fed skærm :)
Af mbm
Hvad var det der fik dig til at returnere LGén?
Og hvorfor valgte du Panasonicen? Den får jo ikke super-anmeldelser.

Jeg har i dag fået en rigtig fin aftale med Power omkring mit TV som jeg ikke er tilfreds med pga bleeding, clouding, vertical banding.
De tager det ind på værkstedet og undersøger det... Hvis der er noget galt med panelet skifter de det, men hvis jeg stadig ikke er tilfreds så kan jeg vælge et helt andet TV.
Dette er da super god kunderservice.
Krydser dog fingre for LGén da jeg synes IPS panelet var langt bedre end de VA-paneler jeg havde før.
Af mengisen
mbm skrev:Hvad var det der fik dig til at returnere LGén?
Og hvorfor valgte du Panasonicen? Den får jo ikke super-anmeldelser.

Jeg har i dag fået en rigtig fin aftale med Power omkring mit TV som jeg ikke er tilfreds med pga bleeding, clouding, vertical banding.
De tager det ind på værkstedet og undersøger det... Hvis der er noget galt med panelet skifter de det, men hvis jeg stadig ikke er tilfreds så kan jeg vælge et helt andet TV.
Dette er da super god kunderservice.
Krydser dog fingre for LGén da jeg synes IPS panelet var langt bedre end de VA-paneler jeg havde før.
Det er da super god service af dem ja!
Jamen det primære var det pink skær i venstre side af skærmen, ifølge LG er det inden for tolerancerne.

Panasonic får gode anmeldelser på billede kvaliteten synes jeg, og det må jeg medgive den leverer.
Den får det måske ikke på HDR siden, men det kommer jeg ikke min højeste prioritet (HDR siden er den kun medium god).
Jeg har ikke HDR afspiller og får det nok ikke lige foreløbigt.
Den øvrige billede kvalitet synes jeg ligger ret fornuftigt.
Jeg oplever ikke Dirty Screen effekt, banding har jeg heller ikke bemærket (men ikke været inde at finde konkrete tests mod det) ... bleeding ved jeg ikke helt hvad er?
Sort niveau er i øvrigt markant bedre end LG'ens, men det skyldes så nok VA panelet fremfor IPS.

Panasonic'en får da ellers en Award her på siden :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7