Log ind med sociale netværk
20 jun 2016, 08:27
Weekenden smuldrede væk for mig (arbejde mm), så har ikke haft TV tid.
Håber jeg kan lave lidt tests i aften, og så giver jeg dig lige feedback på det :-)
I øvrigt er jeg begyndt at lure lidt på Panasonic DX750 tv'et.
Kan se Flatpanels giver det god kritik på billede kvaliteten (hvilket er det vigtigste for mig).
mbm skrev:Stadig ikke tjekket med contrast og brightess test?Nej desværre.
Weekenden smuldrede væk for mig (arbejde mm), så har ikke haft TV tid.
Håber jeg kan lave lidt tests i aften, og så giver jeg dig lige feedback på det :-)
I øvrigt er jeg begyndt at lure lidt på Panasonic DX750 tv'et.
Kan se Flatpanels giver det god kritik på billede kvaliteten (hvilket er det vigtigste for mig).
20 jun 2016, 08:36
mener du at du vil returnere UH850éren til fordel for DX750éren?
Efter jeg læste anmeldelsen af Panaén var det da bestemt ikke noget der fik mig klar med dankortet.
Regner du med at returnere UH850éren og hvorfor?
Hvorfor så ikke samsung KS7005 som din tråd spørger til? Den må da klart være at foretrække fremfor panasonicén!?
Efter jeg læste anmeldelsen af Panaén var det da bestemt ikke noget der fik mig klar med dankortet.
Hvorfor så ikke samsung KS7005 som din tråd spørger til? Den må da klart være at foretrække fremfor panasonicén!?
20 jun 2016, 08:48
Pana'en får ikke den bedste ros over hele linjen, enig i det, men selve billede kvaliteten får den jo super ros på.
Desværre har flatpanels ikke testet LG'en eller Samsungen, så jeg kunne "sammenligne" tests fra samme sted på tværs af de 3 skærme.
Faktisk er det ikke lykkes mig at finde et test center der har testet de 3 skærme :-)
Det er skisme ikke let det her - hvis der bare var budget til at købe markedets bedste skærm, så det var noget lettere ;-)
I øvrigt, hvor tænker du Samsung er at foretrække fremfor Panasonic'en?
mbm skrev:mener du at du vil returnere UH850éren til fordel for DX750éren?Ja det er det jeg overvejer.
Pana'en får ikke den bedste ros over hele linjen, enig i det, men selve billede kvaliteten får den jo super ros på.
Desværre har flatpanels ikke testet LG'en eller Samsungen, så jeg kunne "sammenligne" tests fra samme sted på tværs af de 3 skærme.
Faktisk er det ikke lykkes mig at finde et test center der har testet de 3 skærme :-)
Det er skisme ikke let det her - hvis der bare var budget til at købe markedets bedste skærm, så det var noget lettere ;-)
I øvrigt, hvor tænker du Samsung er at foretrække fremfor Panasonic'en?
20 jun 2016, 08:56
Hvad er det ved LGén som du ikke er tilfreds med?
Samsungen 7005 får jo fine anmeldelser rundt omkring.. Du kunne også kigge efter KS8005éren måske?
Samsungen 7005 får jo fine anmeldelser rundt omkring.. Du kunne også kigge efter KS8005éren måske?
20 jun 2016, 09:00
De øvrige ting, jah, dem vænner man sig stille og roligt til.
KS8005'eren har jeg ikke kunne opstøve til under 15k - det er lidt over budget for mig. For ja, overvejede den også.
KS7005 var som du kan se af titlen også min overvejelse. Men sammenlignet med LG'en, så er det vist ikke meget anderledes - de er lidt bedre på sort niveau, men svagere på andre ting.
Tænker at KS8005 og DX750 er vel på ca samme niveau tænker jeg - forskellen er så blot at jeg kan få DX750 til mere attraktiv pris end KS8005.
Trist LG E6 ikke er nede i den prisklasse ;-)
mbm skrev:Hvad er det ved LGén som du ikke er tilfreds med?Det farveskær især i venstre side. Jeg kan ganske enkelt ikke vænne mig til det.
De øvrige ting, jah, dem vænner man sig stille og roligt til.
KS8005'eren har jeg ikke kunne opstøve til under 15k - det er lidt over budget for mig. For ja, overvejede den også.
KS7005 var som du kan se af titlen også min overvejelse. Men sammenlignet med LG'en, så er det vist ikke meget anderledes - de er lidt bedre på sort niveau, men svagere på andre ting.
Tænker at KS8005 og DX750 er vel på ca samme niveau tænker jeg - forskellen er så blot at jeg kan få DX750 til mere attraktiv pris end KS8005.
Trist LG E6 ikke er nede i den prisklasse ;-)
20 jun 2016, 09:07
Hvis du ellers kan lide UH850éren så vil jeg gerne sælge min.. dette er en 65".. Prisen kan vi snakke om..
den har ikke det farveskær du nævner.
20 jun 2016, 09:17
Du vil op i OLED?
Jeg tror 65" bliver for stort hos mig, desværre ... men igen, prisen på den kommer jo heller ikke ned i mit budget.
Det er pudsigt der er så stor forskel på panelerne inden for samme model.
Din har ikke farveskær, min har ... gad vide hvad der ellers kan være forskel på
mbm skrev:Hvis du ellers kan lide UH850éren så vil jeg gerne sælge min.. dette er en 65".. Prisen kan vi snakke om..Har faktisk bemærket du har en annonce på den stående.
Du vil op i OLED?
Jeg tror 65" bliver for stort hos mig, desværre ... men igen, prisen på den kommer jo heller ikke ned i mit budget.
Det er pudsigt der er så stor forskel på panelerne inden for samme model.
Din har ikke farveskær, min har ... gad vide hvad der ellers kan være forskel på
20 jun 2016, 09:28
Tror du skal finde en skærm som du er tilfreds med uden at tænke på de sygdomme LCD nu har, og så skal du blive ved med at returenere indtil du får en skærm som du er tilfreds med.. istedet for at "shoppe" mellem andre producenter.
Det jeg faldt for med LGén var IPS panelet.. Jeg synes det er at foretrække.
Det jeg bemærkede med VA panelserne var jo at det ikke kun var betragtningsvinkler fra siden af, men jo også i den grad foroven... Dvs når du stod op og så TV lignede det "lort"
Men selvfølgelig hvis du altid sidder fastspændt præcis foran TVét så er VA sikkert fint.
Det jeg bemærkede med VA panelserne var jo at det ikke kun var betragtningsvinkler fra siden af, men jo også i den grad foroven... Dvs når du stod op og så TV lignede det "lort"
Men selvfølgelig hvis du altid sidder fastspændt præcis foran TVét så er VA sikkert fint.
20 jun 2016, 09:33
Eller jeg troede jeg faldt for det
De vinkler jeg kommer til at sidde for, der har jeg efterfølgende opdaget ikke er noget problem med VA paneler heller, umiddelbart.
Anyway, giver lige den Pana et kig. Den får jo "Top Anbefaling" herfra, på trods at de negative ting ved den.
Ellers må jeg shuffle den LG til jeg får en der ikke skærer mit øje med så meget farveskær.
Nu har jeg i det mindste en USB nøgle med ud at prøve på den, så kan jeg se hvordan dens farveskær ligger i forhold til min LG.
mbm skrev:Tror du skal finde en skærm som du er tilfreds med uden at tænke på de sygdomme LCD nu har, og så skal du blive ved med at returenere indtil du får en skærm som du er tilfreds med.. istedet for at "shoppe" mellem andre producenter.Ja, det er også hvad jeg faldt for ved LG'en - IPS.
Eller jeg troede jeg faldt for det
De vinkler jeg kommer til at sidde for, der har jeg efterfølgende opdaget ikke er noget problem med VA paneler heller, umiddelbart.
Anyway, giver lige den Pana et kig. Den får jo "Top Anbefaling" herfra, på trods at de negative ting ved den.
Ellers må jeg shuffle den LG til jeg får en der ikke skærer mit øje med så meget farveskær.
Nu har jeg i det mindste en USB nøgle med ud at prøve på den, så kan jeg se hvordan dens farveskær ligger i forhold til min LG.
20 jun 2016, 09:35
Er det generelt det farveskær eller kun én bestemt video?
Men som sagt skal man da ikke leve med et sådant farveskær, og det er ikke noget generelt for UH850.
Men som sagt skal man da ikke leve med et sådant farveskær, og det er ikke noget generelt for UH850.
20 jun 2016, 09:39
Jeg ser det konstant. ... i SD TV, HD TV, HD film osv.... så det er heller ikke input afhængigt eller source afhængigt.
Det mener jeg heller ikke man skal, men ifølge LG er det inden for specifikationerne/tolerancerne.
Men blev så lidt skuffet over LG's håndtering.
Jeg kan godt forstå der er diversitet på skærmene det kan jeg leve med (for det er jo som regel neutralt med grålige toner) - - men PINK, ej.... hehe
Asfalt får en lyserødt skær eksempelvis, DRØN irriterende at glo på.
Konen bemærker det ikke haha... men hun kan godt se det, når jeg siger det.
mbm skrev:Er det generelt det farveskær eller kun én bestemt video?Det er generelt.
Jeg ser det konstant. ... i SD TV, HD TV, HD film osv.... så det er heller ikke input afhængigt eller source afhængigt.
Det mener jeg heller ikke man skal, men ifølge LG er det inden for specifikationerne/tolerancerne.
Men blev så lidt skuffet over LG's håndtering.
Jeg kan godt forstå der er diversitet på skærmene det kan jeg leve med (for det er jo som regel neutralt med grålige toner) - - men PINK, ej.... hehe
Asfalt får en lyserødt skær eksempelvis, DRØN irriterende at glo på.
Konen bemærker det ikke haha... men hun kan godt se det, når jeg siger det.
20 jun 2016, 09:40
Men inden du pakker det sammen må du gerne lige prøve den brightness og contrast test for at se om de passer ind med dine kalibredede settings tak 
20 jun 2016, 09:42

Hvordan var resultatet på din LG med de tests?
mbm skrev:Men inden du pakker det sammen må du gerne lige prøve den brightness og contrast test for at se om de passer ind med dine kalibredede settings takNaturligvis!
Hvordan var resultatet på din LG med de tests?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto