Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der kan jeg jo ikke se noget om billedkvaliteten på de forskellige skærme...
Jeg ved heller ikke hvad alle de forskellige betegnelser dækker over og om de spiller nogen rolle for oplevelsen (lige som Hz heller ikke siger noget som helst).
X8005 mangler eks. Twin Tuner, men billedprocessoren er den samme. Om den har fået HDR-opgradering (eller nedgradering skulle vi måske kalde det) ved jeg ikke. Der vil nok også være lidt forskel i finish og muligvis højttaler-kvaliteten.

På X85 skal man op i 65" modellen før man får LED backlight, og i 55" modellen er det side-belyst i både X8005 og X8505, så det burde være ret ens - og dermed også samme risiko for eks. clouding.
Torben Rasmussen skrev:X8005 mangler eks. Twin Tuner, men billedprocessoren er den samme. Om den har fået HDR-opgradering (eller nedgradering skulle vi måske kalde det) ved jeg ikke. Der vil nok også være lidt forskel i finish og muligvis højttaler-kvaliteten.

På X85 skal man op i 65" modellen før man får LED backlight, og i 55" modellen er det side-belyst i både X8005 og X8505, så det burde være ret ens - og dermed også samme risiko for eks. clouding.
Ser man alene på er et 55" X8005 (7000 kr) vel også 1500 kr billigere end et 55" X8505C.. (8500 kr)
X80C har ikke triluminos display, så det har ikke helt samme billed processor egenskaber. Det har heller ikke samme Motionflow system, XR200 vs XR900, dog har det direct led uden local dimming i 55", hvor x85c først har direct led på 65".
ja hvordan er det nu med Sony´s Triluminos, har ikke lige tid til at få det tjekket ordentlig ud, men husker det som om at det er Sony´s betegnelse for bedre farvemætning bl.a. ??
Nu koster X8005 kun 5000kr i bika, så jeg ville sætte stor pris på, hvis nogen der havde dette tv ville komme med input :)
Det er altså virkelig billigt for et 55" 4K tv. Jeg hører meget gerne jeres meninger om tv'et.
På tyske testsider får det omkring 8/10 hvilket jo er ret godt.