Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hep

Jeg overvejer at købe en grafisk arbejdscomputer fra Dell, desværre kan jeg kun købe den hvis jeg vælger en skærm. Den skærm jeg så har mulighed for at vælge er
Dell 24" UltraSharp 2407FPW. Er der nogen der ved hvilket panel der sidder i den? og om den egner sig til grafisk arbejde.

Jeg tror jeg får den rigmelig billigt idet at hele opsættet kommer til at koste mig 13.000 og det med en meget kraftig maskine med Quard Core Q6600 processor, 2GB Ram og Gforce 8600GTS, 256 mb.

Er det samme panel som Samsung 244T?
Af M-Sniper
Hej Troekfejl

Jeg tror emnet er besvaret op til flere gange i denne forum...

jeg selv har en dell 24" er næsten færdig med min mediegrafiker uddannelse..
jeg bruger den desværre ikke så ofte til grafisk brug der hjemme.. men uden at være super er den god synes jeg...

blot er der jo kommet en ny udhave af den en der heder HC til sidst.. hvilke der var en der skrev om her i forumet..
dell 24" HC

det nye der er sket er at istædet for uderstøttelse af 72% af NTSC farve spektrat understøtter den nye dell 24" med endelsen HC 92%.
hvilke er en fordel, i grafisk brug jo flere farver den kan vise jo mere korrekt gengivelse af farverne kan man opnå.

Håber det kan hjælpe dig på valget..
Eizo har også en 24", og eizo er jo en af de førende inden for skærme til proff. grafikere.. evt et kig på den vil også anbefales..

Samsung 244T skærmen var den samme panel der var i den gamle dell.. om det er den samme i den nye aner jeg ikke..

Skriv endelig hvad du har valgt...
SES
Af Troekfejl
Tusinde tak for det gode svar. Jeg har selv været sikker på at jeg ville vælge en Eizo, dog tror jeg venter til det virkelig bliver seriøst for mig (Vil starte et lille grafisk firma ved siden af arbejde).

Jeg har selv været ret lun på den nye fra Dell, og ville helt klart også vælge den, hvis jeg havde mulighed for det i system-sammensætningen. Jeg valgte den gamle 2407, dels fordi den bærer sammen panel som samsung 244T, hvilken har fået meget ros indenfor branchen, og fordi jeg fik den til lidt under 4000, hvilket i mine øjne er en ret god pris for en 24" i den kaliber.

Ha´ det godt, og endnu engang mange tak for din hjælp.

Mvh Esben