Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg sidder og ser EM på mit nye KS7005 og den klarer det rigtig godt. Dog har jeg lagt mærke til en linje i top og bund på omkring 2-3 mm som virker lidt "urolig". Man kan specielt se det ved bevægelse. Det er kun på nogle udsendelser og kun, hvis overscan er taget fra. Har kun lagt mærke til det ved live udsendelse/reportage på DR1 og TV2. Det er lidt svært at forklare. Det er som om kanten på billedet i top og bund bevæger sig lidt. Det er ikke at se på andre udsendelser eller ved film /spil over HDMI.

Er det blot en fejl i udsendelsen? Tænker ikke, at det er TV'et, der har en fejl, når det ikke er til stede på andre udsendelser eller når overscan er sat til.

Hmm...
Supergris skrev:Nogle kanaler har den effekt ved nogle udsendelser.
Det er jo netop derfor, du har overscan.
Der er ikke noget usædvanligt over det...
Okay, det tænkte jeg nok. Går ud fra, at du har set videoen, som jeg har lagt op?

Var nemlig lidt i tvivl i starten, om det var en fejl på TV'et, men det gav ikke rigtig mening, da det kun var til stede på nogle få udsendelser.

Men hvordan kan det så være, at jeg ikke umiddelbart kunne se det på mit gamle F8005? Måske fordi det er mere synligt ved opskalering til uhd?