Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Casper_C
Hej.
Jeg overvejer nu efter lang tid og anskaffe mig et nyt tv.
Jeg var helt tilfældigt inde og kigge i Egtved tv og lyd. De kunne skaffe mig et Panasonic Dx650 55" til 7999. Og da 8000 er maks jeg vil give for et tv så passede det jo meget godt, henhold til prisen.

Nu vil jeg så prøve og spørge eksperterne. Er det et godt tv eller kan man få et bedere tv til et maks budget på 8000.

Lige nu har jeg et 6-8 år gammelt Philips tv. Så alt andet vil jo være bedere. Tv'et skal mest bruges til at se tv, Netflix og film på Blueray.

Håber i vil hjælpe mig med at sætte lys på situationen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv'et har et såkaldt IPS LCD-panel. Af det kan man udlede to overordnede karakteristika, nemlig brede betragtningsvinkler, men svagere kontrast end skærme med VA LCD-panel (f.eks. DX700 fra Panasonic). Og så har det samme Firefox-brugerflade, som de to DX750 og DX900 modeller, som vi for nylig har anmeldt, så der kan du læse lidt mere om det aspekt. Bemærk at en del danske apps mangler på Firefox OS.

Jeg har dog kun set skærmen nogle få gange ved præsentationer, så jeg kan ikke sige så meget ellers.

Du kan se forskellene på de forskellige 2016-modeller fra Panasonic her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1456744898
Af Casper_C
Tak for dit svar.

Jeg har også været inde og læse lidt, omkring hvad man skal være opmærksom på. Det lyder som om at HDR er noget man skal vente på, kommer ned i mellemklasse skærmene.
Mit Philips tv virker jo endnu, så jeg kan godt vente.
Ang Firefox, så har jeg en Chromecast som virker upåklageligt. Men kan man se 4K materiale igennem den?

Men er der andre alternativer jeg skal kigge efter. LG og Samsung f. eks.
Af Casper_C
Jeg vil prøve og tage kontakt til dem.
Det ser ud til at være et lækkert tv.

Men hvis nu tv'et går i stykker. Så skal man vel til at sende det ind for at få det repareret. Eller hvad? Eller kan man indlevere det i en butik der sælger Panasonic, og så den vej få det repareret.
Det andet er så bøvlet.
Af Elox
Du får også rigtig meget for pengene ved Sony KD-55x8505c til 7.777kr ved Elgiganten. Flatpanels har testet den i 65". TEK.NO har testet den i 55". Er under tester-lyd og bilde- tv.
Af Nick_S
Såfremt reklamationsretten dækker en skade vil du aldrig selv skulle betale for fragt eller andre omkostninger ved en evt. reparation.
Ved så stort et tv vil der formentlig komme en vogn og hente TV'et hvis der skulle være en defekt. Kun hvis du køber det uden for landets grænser kan det blive pålagt dig at skulle betale for fragt og andet i forbindelse med en reklamation.
Af Turbo
Nick_S skrev:Kun hvis du køber det uden for landets grænser kan det blive pålagt dig at skulle betale for fragt og andet i forbindelse med en reklamation.
Øøøhh nå.

Jeg VED at LG og Samsung rep. TV'et i Danmark (for Danskere) uanset om det er købt i Danmark, Finland, Norge eller Sverige. Altså bare det er en Nordisk version.

Jeg kunne godt forstille mig det samme gøre sig gældende for Panasonic TV.