Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Faldt lige over denne anmeldelse, som nok vil interessere en del herinde:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled65g6 ... 014268.htm

Lidt fra konklusionen:
That’s not to say there isn’t room for further improvement, of course. We’d still like to see uniformity get that little bit better, and for off-axis viewing to be free of color tints. We’d also love to see further improvements to the inner workings of the calibration controls to let us fine-tune gamma/ EOTF without introducing banding artefacts. However, with the OLED65G6P, the South Korean brand is sure to finally win over video enthusiast users who’re still holding on to their last-generation plasmas.
Meget rosende ord, må man sige.

Vi er vel på 3½ eller 4. generation af OLED, afhængigt af hvordan man regner. Børnesygdommene falder hurtigt fra. Lovende med tanke på, at LCD-skærme reelt stadig har de samme børnesygdomme, som da man startede (clouding, begrænsede betragtningsvinkler, begrænset kontrast mm.)

Jeg regner ikke med at vi får G6 ind til test med den pris, som LG vil have for dem, men vi kommer helt sikkert til at teste en eller to af de andre.
Desværre har Elgiganten oftest kun deres og her LGs demoinput til rådighed. Og så er der jo alt for lyst i lokalerne til at se problemerne med skyggedetaljerner
Senest rettet af KBW 15 jun 2016, 15:35, rettet i alt 1 gang.
Jeg skulle naturligvis være mere præcis og spørge hvor i hovedstadsområdet man kunne se E6 og G6 - men hvis Elgiganten i Vejle har det, kan det være de også findes herovre.

Ikke fordi jeg har råd til dem, men det er altid rart at se fremtiden.
ZanZan skrev:Jeg skulle naturligvis være mere præcis og spørge hvor i hovedstadsområdet man kunne se E6 og G6 - men hvis Elgiganten i Vejle har det, kan det være de også findes herovre.

Ikke fordi jeg har råd til dem, men det er altid rart at se fremtiden.
Ifølge Elgigantens hjemmeside, skulle der være en E6 i Fields, Glostrup, Herlev og Taastrup