Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
3m er en ideel afstand til 65" . Hvis du ender ud med at vælge Samsung, så spræng budgettet,og køb det for Guds skyld i 65" ! Den rigtige størrelse v nævnte siddeafstand er et meget vigtigere valg ,end den marginale forskel på de to TV' s performance . .
Af PeterD
Folk der er glade for Samsung og ikke har haft problemer anbefaler Samsung.

Folk der er glade for Sony og ikke har haft problemer anbefaler Sony.

Og så er der sælgerne og tilbudspriser der kan rykke salget til den ene eller anden side..

Er Samsung egentlig den eneste producent der kører med navnet på skærmen, når der tændes?
Af thg
Jeg sidder 3,5 m. fra mit 65" og ja det virkede da stort den første uge eller to (kom fra et 47"), men nu syntes jeg det er helt perfekt og kunne i hvert fald ikke tænke mig et mindre!

Tænk også over hvor stort et lærred er i biografen! Så er 65" lige pludselig ikke så stort - ej heller selvom man sidder tættere på!

Mit er i øvrigt det omtalte Sony 65X8505C fra 2015 som hænger på væggen og der er 8,3 cm. fra væggen og til fronten af tv'et så helt øv er det altså ikke! Og nu er tykkelsen på tv'et jo pga. at det er bagbelyst som netop er derfor at det er så godt til at gengive sort og en stor årsag til at det fik så gode anmeldelser i 2015!
Af Jowa
meget skuffet over min KS7005 :( billedet er ikke noget særligt synes jeg, vil klart sende den tilbage hvor den kom fra, mange lyse plamager :( Vil bytte den til en anden skærm. mega skuffet. øv
Af Supergris
Jeg hører absolut også til den side, der mener, at "SIZE matters!"
Der er KÆMPE forskel på 55" - 65", og størrelsen betyder meget mere for oplevelsen end en marginal bedre performance, hvis der overhovedet er nogen...
Begge leverer et billede i den bedre ende, med mindre, man løber ind i et eksemplar med ujævn lysfordeling, hvilket er svært at gardere sig imod, uanset mærke...
Af monsterslam
PeterD skrev:Og..hvad tænker trådstarter på i øjeblikket..udover EM i fodbold..?

Fodbold rager mig ;) Ser det aldrig.

Jeg er i syv sind lige pt.
Af monsterslam
Var i elmutanten i går og de kunne selvfølgelig ikke sende det til Aarhus fra Randers eller Kolding, som var de eneste steder de var på lager. Så også de nye Oled fra LG. HOLD nu kæft et godt billede!! Der var selvfølgelig en rigtig god HDR demo på, men alligevel, så så det jo alt for godt ud. Tænker om man skulle slå koldt vand i blodet og se om B6V ikke falder i pris til næste år ::l