Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jankrabbe
Hej!
Har haft mit nye tv en uges tid, et samsung ue50ju6875, som jeg er ganske tilfreds med. Dog oplever jeg, at når skærmen er helt hvid, eller grøn ved fodbold, så er de fire kanter i tvet meget mørke. Jeg havde et sony 40ex500 før, så det er mit første kant belyste tv. Så det jeg vil høre om, er om det bare er normalt eller der er noget galt.

Har vedhæftet et billede.

Vh
Niklas
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (416.69 KiB) Vist 1715 gange
Af mbm
Ja normalt desværre.
Tror vi er mange der undres over kvaliteten på tv i dag.
Af pkmadsen
Det ser da godt nok slemt ud. Godt nok er mit F8005 ikke fejlfrit, men blev da lige pludselig ret glad for det..
Af Simon R.
Don't worry, det der er et virkelig dårligt valgt eksempel på dit..."problem". Klovn, og en del andet materiale i tv - har med vilje fået pålagt en såkaldt "vignette" effekt i redigeringen, for at give materialet et "film look" (da en del objektiver til kameraer har vignetting i større eller mindre grad).

Så prøv lige at kig på et naturprogram på BBC, en TV-Avis eller noget andet. Selvom der helt sikkert vil være en eller anden form for forskelle i LED-belysningen - og det er som regel værst ude i kanterne - så vil det næppe være så ekstremt som her på Klovn, hvor det er helt tilsigtet...:)