Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, Jeg har prøvet at søge på andres indlæg, men har intet fundet!

Jeg har haft købt dette Philips tv, mest for Ambilight faktisk.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -65pus7120

Men men, det har så vist sig, at være fyldt med fejl. Starter ikke op hver gang, fryser, og min største anke, ved panoreringer af kamera, fx fodbold eller en film, så er der nogle grimme lodrette streger på tv'et, ligesom som om, at billedet ikke kan opdatere hurtigt nok!

Anyways. Jeg får snart mine penge igen.
OG jeg kunne godt tænke mig jeres hjælp til et nyt. Det skal være 65", det er ligesom mit mål.
Umiddelbart, så er mit førstevalg dette:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-255144/
Hvad har I af tanker, jeg ser meget fodbold, glæder mig fx helt vildt til EM nu her snart, så det må da være muligt at få et tv med rimeligt billede under sport!

Tak på forhånd!
Har du selv tv'et eller hvordan? Ud fra anmeldelserne, så bliver jeg i tvivl!
Og jeg går netop mest op i billedet.
Lyden er lige meget, jeg har surround. og ellers skal det gerne kunne afspille usb-filer; film og deslige.
og hvad med det der HDR?
Af pkmadsen
Det er testet på siden her, og ud fra karakteren for billedekvaliteten må man antage at det er i top. Prøv at læse om Sony X8505C og spørg evt Torben Rasmussen. Jeg har ikke tv'et selv.
Af lennon
squig1986 skrev:Har du selv tv'et eller hvordan? Ud fra anmeldelserne, så bliver jeg i tvivl!
Og jeg går netop mest op i billedet.
Lyden er lige meget, jeg har surround. og ellers skal det gerne kunne afspille usb-filer; film og deslige.
og hvad med det der HDR?
HDR er åbenbart foreløbigt mest af af alt en joke i mellemklasse LCD TV . Du skal i så fald op i Highend segmentet ( bla local dimming i mange zoner ) ,som er noget dyrere .
På rå billedkvalitet vil jeg bidrage i koret og anbefale nævnte Sony . Vær dog opmærksom på, at den rent fysisk ikke hører til de tyndeste at vægmontere . . .
Af PeterD
Det er nok svært at at komme uden om X8505C

Vi vil alle gerne kunne købe det bedste skærme billigst, men pris og kvalitet hænger på en eller anden måde lidt sammen. Også i 65"

På pricerunner koster et 65" hurtigt 24-25K
Jeg ville lytte lidt mere til det de ikke siger, og foreslå at du ikke kigger på sony. de er nummer to på listen over TV med problemer, og det lyder ikke til at du vil igennem det samme en gang til...
Det er testet på siden her, og ud fra karakteren for billedekvaliteten må man antage at det er i top. Prøv at læse om Sony X8505C og spørg evt Torben Rasmussen. Jeg har ikke tv'et selv.
eller spørg en person som ikke har noget at tabe eller vinde, med andre ord få viden/mening fra en som ikke har noget i klemme ^^
ka ikke sige så meget om LG, men det er ikke det! bedste jeg! hører ^^
Af PeterD
Dr. Krieger skrev:Jeg ville lytte lidt mere til det de ikke siger, og foreslå at du ikke kigger på sony. de er nummer to på listen over TV med problemer, og det lyder ikke til at du vil igennem det samme en gang til...
eller spørg en person som ikke har noget at tabe eller vinde, med andre ord få viden/mening fra en som ikke har noget i klemme ^^
ka ikke sige så meget om LG, men det er ikke det! bedste jeg! hører ^^
Så skal trådstater heller ikke kigge på Samsung..og så kan vi skærer feltet hurtigt ned:

-Ingen LG pga. "ikke det bedste"
-Ingen Sony pga. påståede kvalitetsprblemer
-Ingen Panasonic pga.prisen
-Ingen Philips "fordi det er Philips"
-Ingen Samsung pga. kvalitetsproblemer.

Så er der jo rigtig mange muligheder tilbage...
Er glad for mit 65X8509c.

I starten var der mange bugs/fejl, men disse er blevet rettet efterfølgende i softwareopdateringer.

Det har et ret godt billede. :)