Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Del P
Ville det give mening at købe en UBD-K8500 og koble det sammen med et Samsung 65JS8500 tv, her tænker jeg det omkring HDR gengivelsen og tv'et ikke har back light med zone opdeling.

Mvh. Del P
Af Turbo
Prøv - køb den over nettet, så er der 14 dags retur ret.

HDR vil give dig en effekt men hvor meget skal jeg ikke sige noget om - HDR opleves bedst på OLED.
Ok. Jeg har set disse demos på mit js9005. Når man har set den store kvalitetsforbedring af billedet, er man ikke i tvivl.

Er det ingen eller ringe forskel, så er det nok ikke værd at købe en afspiller.
Af mbm
bentpetersson skrev:Ok. Jeg har set disse demos på mit js9005. Når man har set den store kvalitetsforbedring af billedet, er man ikke i tvivl.

Er det ingen eller ringe forskel, så er det nok ikke værd at købe en afspiller.
Men hvad sammenligner du?
Af mbm
bentpetersson skrev:HDR. Det er jo det som trådstarter spørger om. Der findes forum og tråde der uddyber det. Hvis man er i tvivl.
Jo det er jeg med på, men HVORDAN sammenligner du?
Du siger du har afspillet nogle HDR klip på dit TV og du synes det ser fedt ud, men har du tilsvarende klip i SDR at sammenligne med?
Jeg har desværre ikke før hørt om SDR, bortset fra et økonomi/valuta udtryk.

I respekt for trådstarter glæder jeg mig til at høre hans mening, når han har set HDRfilen
Af mbm
bentpetersson skrev:Jeg har desværre ikke før hørt om SDR, bortset fra et økonomi/valuta udtryk.

I respekt for trådstarter glæder jeg mig til at høre hans mening, når han har set HDRfilen
Det var netop for at hjælpe trådstarter hvis han skal se om han har gavn af HDR. Så siger jeg bare at det at afspille et HDR klip jo ikke viser HDR vs SDR (ikke HDR)

Du skal jo have noget at sammenligne med!

Jeg har selv afspillet flere HDR klip på 5 forskellige TV (både HDR og SDR TV).. Klippene så da fantastiske ud på alle 5 TV.
Det ene skilte sig væsentlig ud, men det var også en OLED skærm.
Så hvad er det trådstarter skal kigge efter når han afspiller klippet for at konkluderer om han får gavn af HDR?
Senest rettet af mbm 02 jun 2016, 12:07, rettet i alt 2 gange.
Ok. Jeg kolliderede med dine rettelser.

1. Jamen så forstår jeg ikke dit spørgsmål, når du selv ved?

2.Giv mig lige et link til forklaring af forkortelsen SDR.

3. Hvilke tv har du set HDR på?