Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simon_jak
Hej

Jeg skal have nyt tv.

Hvilket vil I vælge? 2015 model i 8-serien eller 2016-model i 6-serien?

Js8505 koster 10k i Elgiganten og ku6075 7k.

Bedst til prisen er, hvad jeg vil have :)

Mvh Simon
Af Grandahl
15 modellen, jeg ville dog gå efter den flade model, hvis den ligger i nogenlunde samme prisleje
Af Grandahl
Ja 8005 er den flade model, det er den eneste forskel på de to tv
Af Jan Akstrup
Du kan også få KU6405 i 55" som også er en 2016 model. Men jeg tænker stadig at js8005 er en bedre skærm , dog synes jeg designet på 2016 modellerne er rigtig lækker.
Af domiehomie
Jeg står i samme situation, hvor jeg ikke er helt sikker på, hvilken af de to skærme jeg vil vælge :D Kan i ikke sætte lidt flere ord på dem? De skriver f.eks. på elgigantens hjemmeside, at det også er en SUHD model, men modelnavnet hedder 'KU' og ikke 'KS' som kendetegner SUHD modeller fra 2015, som hed 'JS' frem for 'JU'. Hvordan kan det være? :O Kan begge skærme køre HDR lige så godt? Og hvordan er fremtidige opdateringer af dem tror i?
Og et sidste spørgsmål, når nu 2015-modellen er et år gammel. Hvis jeg købte den i dag, tror i så der vil være ligeså meget levetid i den som i de nye? Teknologisk set er de nok lidt ens, men 'KU'en er eksempelvis mere energivenlig.

Hvad siger i? :)
Af lennon
Det lader til at HDR nærmest er en joke i mellemklasse LCD TV. Og 4k er vel egenligt også på kanten af at give noget relevans nede i 55" størrelser - men efterhånden standard .