Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Hvad er det bedste LCD tv til under 7000?

Og hvilket af disse tv er bedst: C3000P og WL66(Z eller ZS eller ...)? Og hvor meget dårliger er det A3000P de har i Elgiganten til 4444?

Jeg skal have en ny 32" fladskærm. Grundlæggende skal den være så billig som muligt, men kvaliteten må godt være hæderlig. Nogen siger Toshiba, men hvilken model? Jeg forestiller mig at man kan få noget okay for max 7.000?

Jeg går op i kontrast og sortniveau og der skal sluttes en HTPC til skærmen via HDMI, men jeg kommer nok også til at benytte tuneren og de andre indgange og teksttv osv.

DVB-T er ikke essentielt for mig. Det skal bare være en hæderlig billedkvalitet til lavest mulige pris. Lyd kører gennem surroundreceiveren, og film ses på projektoren. Den skal så at sige bare bruges til at se Simpsons og TV-Avisen på og så også være primær-display for HTPCen når det drejer sig om at optage på harddisken osv. Faktisk alt hvad der har med HTPCen at gøre, som ikke behøver at komme på projektoren.

/David
Af TYBO
Gå da efter det Toshiba til 4444. Det er ikke helt galt...32 er så småt at kvaliteten er lige meget.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Jeg synes ikke kvaliteten er lige meget ved 32". Opløsningen er ikke så vigtig, men sortniveau er da f.eks. stadig vigtigt. Tydelige pixeleringer og artefakter og dårligt billede med antennesignal, problemer med f.eks. fodboldudsendelser er da stadig vigtigt ved 32".
Af teamet
32-lx60 panasonic inde ved geco.dk til 4000,- er et rigtig godt bud
Af TYBO
Hvis du går så meget op i det sorte så synes jeg at du skulle købe min 32" Panasonic CRT skærm :)

Hvis du sidder 3 meter fra en 32" så tror jeg at de alle sammen ser rimlig ens ud.

Faktisk lidt sjovt da jeg også har et Toshiba TV....ren kvalitetsmæssig må jeg nok sige at Panasonic står bedre som TV mærke.

De har sikkert en bedre remote.