Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af casper h
Hejsa
Nu har jeg læst test efter test og er ikke blevet meget klogere, så nu spørger jeg her, hvilket tv kan i anbefale til max 8000kr (måske lidt over, hvis der er en virkelig god grund). Det skal erstatte det 47" Sony tv jeg har lige nu og som jeg har været meget glad for. Sony har gennem hele mit liv været mit favorit mærke, men det skal måske ændres?
Tv'et bliver brugt primært til tv serier og film på bluray, jeg er ligeglad med "smart tv" og alt det andet knald! Lyden har jeg planer om skal gå gennem en ekstern kilde, så den er heller ikke vigtig. Jeg har kigget meget på Sony X-85 og læste alle tests, men kan forstå der stadig er en masse bøvl med de "smarte funktioner" O_O
Hvad er jeres anbefaling?
Brugeravatar
Af hans123
Panasonic CX 700 eller 725

Led efter bedste pris på nettet. De kører op og ned

Får rigtig omtale. Har ikke bøvl med opdateringer og menuer. Og vigtigst det leverer et godt billede
Af Dusty
Jeg købte i sidste uge et 55 tommer Panasonic 680E til min far på 90 - betyder han er ret ligeglad med smart features, internet etc. Efter kalibrering har det virkeligt et OK billede må jeg sige. Jeg ga' 6300 inkl. fragt.
Af PeterD
Dusty skrev:Jeg købte i sidste uge et 55 tommer Panasonic 680E til min far på 90 - betyder han er ret ligeglad med smart features, internet etc. Efter kalibrering har det virkeligt et OK billede må jeg sige. Jeg ga' 6300 inkl. fragt.
Sådan brugeroplevelser. Det er da noget man kan bruge herinde..
Brugeravatar
Af Blackspot4200
Panasonic CX680E er en rigtig fin skærm til prisen, men til gengæld bør det nævnes at Film profilen, på trods af at det er den bedste/mest korrekte profil skærmen har, så kræver den en kalibrering før det bliver rigtig godt.

Når jeg lavede målinger af Film profilen, var der en del farve stik/ afvigelser som skulle rettes op, mere end hvad man normalt ser.
Af Thomas123
Jeg køte det Sony X-85 bare i 65 tommer her i søndags, har fået opdateret det i dag og har lige set et par afsnit house of cards hold op jeg har det store smil på :) det står knivskarpt og jeg har ikke rodet med indstillingerne endnu så jeg tænker det kan blive endnu bedre.

Thomas
Af MadMartigan1978
Thomas123 skrev:Jeg køte det Sony X-85 bare i 65 tommer her i søndags, har fået opdateret det i dag og har lige set et par afsnit house of cards hold op jeg har det store smil på :) det står knivskarpt og jeg har ikke rodet med indstillingerne endnu så jeg tænker det kan blive endnu bedre.

Thomas
Må man få at vide hvad du gav, og hvor henne?
Af Thomas123
Elgiganten på Nørrebro 11999kr på weekend tilbud :) dertil kom dog næsten 500kr i udbringning da det skulle bestille hjem.
Af PeterD
casper h skrev:
PeterD skrev:Enig.

Der er alt for meget bøvl og problemer med Samsung, LG og Philips' skærme.

Værsgo:

http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... gn=regular

CX700 og CXC725 har samme billed. og er faktisk samme tv. På nær nogle detaljer
Forstår ikke hvorfor det kan få en top anbefaling af flatpanel når det kun får en total score på 68% ?
Det er vel forskellige parametre der går op i en højere enhed? F.eks. billedet med farver, hudtoner og niveauet/evnen til at vise farven sort.

Men ja. Du kan jo sende spørgsmålet videre til Rasmus.

At avforums.com og hdtvtest.co.uk bekræfter anbefalingen tæller så til Flatpanels fordel.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1431343099