Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsWagner
Har i testet input lag og motionflow på e6? Tænker på tv'ets spil og sport performance 8-) i så fald, er det muligt at få en kort beskrivelse, for jeg har taget beslutningen at jeg køber et b6 hvis den performer primo i sport, ok i spil og stadig er på tilbud i næste uge, når jeg har fået løn ;)
Af pdj1974
Jeg har kikket TV i vildskab det sidste års tid, men har lige meldt mig ud. Faldt over et billigt tilbud på en gammel Panasonic 46G20. Ikke ligefrem OLED og webOS3, men stadig en lækker opgradering af min gamle 42PX80 :-) Så kan jeg vente et år eller to med at springe på OLED. 8-)
MadsWagner skrev:... og stadig er på tilbud i næste uge, når jeg har fået løn ;)
Jeg vil foreslå at du skynder dig at bestille den. Tror ikke prisen bliver dernede ret længe, og der er sikkert mindst 3-4 ugers leveringstid, så der masser af tid at fortryde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MadsWagner skrev:Har i testet input lag og motionflow på e6? Tænker på tv'ets spil og sport performance 8-) i så fald, er det muligt at få en kort beskrivelse, for jeg har taget beslutningen at jeg køber et b6 hvis den performer primo i sport, ok i spil og stadig er på tilbud i næste uge, når jeg har fået løn ;)
Jeg ender nok med at anbefale, at du helt slår TruMotion fra på skærmen. Det betyder, at skærmen ikke er helt så skarp ved bevægelse, men til gengæld så er der ingen hak eller artefakter i billedet.

Jeg har ikke lige haft Leo Bodnar-måleren på endnu, men input-lag skulle være forbedret ift. sidste års modeller.
Af chicco
Jeg har haft fat i Elgiganten i Finland, som rigtig nok ikke vil sende til DK.. Derpå har jeg nu taget fat i Elgiganten her i DK, via deres B2B afdeling, som jeg har en indgang til, for at spøge om det virkelige kan passe, at jeg skal rejse til Finland for at hente min E6 skærm og spare 15000,- :)
Af Mfede
Hvad bruger den finske afdeling som begrundelse for ikke at ville sende til dk? I mine øjne er det i direkte modstrid med EU-reglerne.
Af chicco
De har ikke givet en officiel begrundelse.. Men der var dog en ansat, som skrev en pm til mig på Facebook, hvori han skrev at da de jo havde Elkjøp (Elgiganten) butikker i DK, så kunne han ikke forestille sig, at de fik lov.. Jeg har fat i DK, B2B afdelingen for at høre, hvordan det hænger sammen..
Af flatnesdam
chicco skrev:De har ikke givet en officiel begrundelse.. Men der var dog en ansat, som skrev en pm til mig på Facebook, hvori han skrev at da de jo havde Elkjøp (Elgiganten) butikker i DK, så kunne han ikke forestille sig, at de fik lov.. Jeg har fat i DK, B2B afdelingen for at høre, hvordan det hænger sammen..
Elgiganten burde skifte navn til "Monopolet" da de åbenbart kan få lov at styre hele det nordiske marked.
Af chicco
flatnesdam skrev:
chicco skrev:De har ikke givet en officiel begrundelse.. Men der var dog en ansat, som skrev en pm til mig på Facebook, hvori han skrev at da de jo havde Elkjøp (Elgiganten) butikker i DK, så kunne han ikke forestille sig, at de fik lov.. Jeg har fat i DK, B2B afdelingen for at høre, hvordan det hænger sammen..
Elgiganten burde skifte navn til "Monopolet" da de åbenbart kan få lov at styre hele det nordiske marked.
Ja, det lyder helt tosset..
Men hvis ikke de selv kan finde ud af det, køber jeg bare TV'et og får TNT/DHL til at afhente det :)
Af Mfede
Det lyder godt. Du må meget gerne komme med svaret herinde. Det de laver er ganske simpelt geografisk blokering som ikke lever op til de objektive kriterier i servicedirektivet.
Af chicco
Jeg fik nu svar fra Elgiganten, som meget nedladende ikke vil forholde sig till, at deres eget søsterselskab sælger E6 15000,- billigere, end de gør her..
Og besked var, at så må jeg jo tage derop og hente det..

Hold kæft en gang ikke-eksisterende kundeservice..
Af lunddal
Mfede skrev:Og som jeg læser det, kan Elgiganten Finland ikke benytte sig af de objektive kriterier i denne sag.
Hvorfor ikke?

Det, jeg linker til, giver jo netop mulighed for at en butik kan sige nej til at skulle til at rode med forsendelser til udlandet.

Derudover er der momsmæssige regler, der kan gøre det administrativt tungt at skulle handle med andre lande.

Der er i øvrigt et hav af varer på f.eks. Amazon.co.uk der heller ikke sendes til DK.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 203