Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MJBarca
Hej alle.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg er på udkig efter et nyt 55 TV.

Jeg har nogle krav til TV'et

-Minimum 55 tommer.
-Max 7000 kr.
-Tilslutning af PC.
-Det skal have 4k (Synes jeg har læst mig frem til vil fremtidssikre TV'et)
-Skal kunne klare billedet bevæger dig hurtigt, som fx i fodbold.
-Skal ikke være for langsom til at skifte kanaler.

Men jeg har ikke rigtig forstand på, hvad jeg skal kigge efter, for at få opfyldt de to nederste punkter, som er vigtige for mig.

Det med det ikke være for langsom til at skifte kanaler. Det ved jeg ikke om det overhoved er noget man kan udgå på de nye TV, og at man kun har digital kanaler nu.

Jeg har kigget lidt på:

(Står i avisen til 6999 kr.)
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue55ku6075

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d-smart-tv
Af PeterD
MJBarca skrev:Hej alle.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. Jeg er på udkig efter et nyt 55 TV.

Jeg har nogle krav til TV'et

-Minimum 55 tommer.
-Max 7000 kr.
-Tilslutning af PC.
-Det skal have 4k (Synes jeg har læst mig frem til vil fremtidssikre TV'et)
-Skal kunne klare billedet bevæger dig hurtigt, som fx i fodbold.
-Skal ikke være for langsom til at skifte kanaler.

Men jeg har ikke rigtig forstand på, hvad jeg skal kigge efter, for at få opfyldt de to nederste punkter, som er vigtige for mig.
Hvis du ikke har forstand på det, sælger de dkg bare den skærm butikken tjener mest på.

Ked af at sige det.

Hvis du skal have noget anbefalet OG holdbart. Det skal være 55" og 4K , så hedder den, når der ikke er tilbud, omkring 7500-8500 kr.

Et hurtigt overblik:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Du får hvad du betaler for og pris/kvalitet hænger oftest sammen..

Syntes ikke jeg kan se at et enkelt mærke "skifter kanal hurtigere" end et andet..Nogen der kan byde ind..De fleste gør det vel på normalen (Er det 2 sekunder?!

Godt billed: OLED. Bum! Men det går sikkert ikke..

Så:

Gå nedtil 50" eller vent 1 måned "and then make your move"!

Ellers kan du jo altid spare på madbudgettet:

http://viskalspise.dk/soeg/billig%20og%20sund%20mad
Af Grandahl
PeterD det er ævl fra ende til anden, og du kommer overhovedet ikke med noget forslag..
Selvfølgelig kan du ved det forslag jeg kommer med opnå kvalitet, og du kan da selvfølgelig også opnå at det holder..

OLED opnået ikke med et budget på 7000kr og det ved trådstarter da også..

Trådstarter jeg har set det tv hos flere, og det er glimrende, Samsungs 6'er serie er også anbefalet på denne side, de steder jeg har set dette tv, har jeg kun hørt gode tilbagemeldinger. Også omkring kanalskift.
Af MJBarca
Hej Grandahl, tak for svar.

Men det Samsung 55" Ultra HD SMART TV - UE55JU6475 du linker til, der er to anmeldelser inde på Elgiganten's hjemmeside, som præcis taler i mod det jeg søger:

Godt Tv ....

wifi virker perfekt apps også perfekt, rigtigt godt billede og lyd, jeg er helt vild med sport funktionen da jeg ser meget sport. Vil havde givet 5 stjerner men da syntes at den har lidt lang tid om at skifte kanal, men kan leve med det.

Lækkert fjernsyn....

Købte dette fjernsyn for et par uger siden, og er meget tilfreds. Smarthub apps virker super. Kan en gang i mellem virke lidt for langsomt til f.eks. Tekster som bevæger sig hurtigt horisontalt.

Der er ikke noget man kan kigge efter i specifikationerne, som viser om tv'et er hurtig til at skifte kanaler, og kan klare du hurtige bevægelser?
Af Grandahl
Alle tv har det mere eller mindre svært ved hurtige bevægelser, ingen slipper udenom.. Jeg har selv et OLED, den er faktisk en kende dårlige til hurtige bevægelser end det Samsung LED tv jeg har fra 2014.. Ved fodbold og andre sportsgrene vil der opstå lidt problemer..

Men, du kan komme meget af det til livs ved rigtige indstillinger.
Af PeterD
Grandahl skrev:Alle tv har det mere eller mindre svært ved hurtige bevægelser, ingen slipper udenom.. Jeg har selv et OLED, den er faktisk en kende dårlige til hurtige bevægelser end det Samsung LED tv jeg har fra 2014.. Ved fodbold og andre sportsgrene vil der opstå lidt problemer..
....Bliver du aldrig træt af at reklamere for Samsung?

O_O
Af Grandahl
Vi har talt om det her i en anden tråd, og det preller åbenbart af på dig, som vand på en gås. Hvis du ikke har noget relevant at tilføje PeterD, så klap i...

Synes du skulle slette dit indlæg.
Af PeterD
Grandahl skrev:Vi har talt om det her i en anden tråd, og det preller åbenbart af på dig, som vand på en gås. Hvis du ikke har noget relevant at tilføje PeterD, så klap i...

Synes du skulle slette dit indlæg.
Nej jeg prøver bare at gøre debatten mere nuanceret,så folk ved hvor de står når de søger råd.

Det er mange gode skærme der kan anbefales. Heriblandt 2 Samsung.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 738#stueTV

At jeg så syntes at det kan være svært at få et godt 55" for trådstarters budget, er hvad det er.

Man får ofte hvad man betaler for og man skal ikke være Einstein for at kunne se at pris og størrelse et e!!er andet sted hænger sammen.

Min. 55" og MAX 7000 kr. Det er jo kun når der er gode tilbud ( Åbningstilbud) det kan lade sig gøre.